۵ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9255593
T T
۰ نفر

رییس جمهور به تهران بازگشت

۵ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9255593
رییس جمهور به تهران بازگشت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/05 سیاسی.احمدی نژاد.زیمباوه.اوگاندا تهران - محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران که به کشورهای زیمباوه و اوکاندا سفرکرده بود بامداد روز یکشنبه به تهران بازگشت.
به گزارش خبرنگار ایرنا،منوچهر متکی وزیرامور خارجه ،محمد عباسی وزیرتعاون ، خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی، اسفندیار رحیم مشایی مشاور و رییس دفتر رییس جمهور و مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رییس جمهور، احمدی نژاد را در این سفر سه روزه همراهی کردند.
رییس جمهوری اسلامی ایران در اولین مرحله از سفر خود پنچشنبه گذشته وارد زیمباوه شد و با رابرت موگابه همتای زیمباوه ای خود درباره گسترش مناسبات دو کشور و مسائل ، منطقه ای و بین المللی دیدار و گفت و گو کرد.
وی همچنین در این سفر از کارخانه نساجی موتزون که 83 درصد از سهام آن متعلق به صندوف تعاون وزارت جهاد وکشاورزی است، بازدید کرد و خط مونتاژ تراکتورسازی ایران در زیمباوه با سرمایه گذاری سه شرکت ایرانی با حضور احمدی نژاد و موکابه افتتاح و راه اندازی شد.
در جریان این سفر، یازده سند همکاری و یک بیانیه مشترک توسط مقامات جمهوری اسلامی ایران و زیمباوه امضا شد .
احمدی نژاد پس از مراسم افتتاحیه یک نمایشگاه در شهر کولاوایو زیمباوه عازم اوکاندا شد.
وی در این سفر با کاکوتا یووری موسوینی رییس جمهوری این کشور دو دیدار خصوصی انجام داد.
رئیس جمهوری درجریان این سفر صبح شنبه نیز با تجار و بازرگانان ایرانی و خانوادهای ایرانی مقیم ، انجمن دوستی جمهوری اسلامی در اوکاند و، جامعه شیعیان و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه ایران دیدار و گفتگو کرد.
در این سفر نیز همچنبن سه سند همکاری و یک بیانیه مشترک بین مقامات دو کشور ایران و واوگاندا به امضاء رسید .
1336 ** 1200 1918** شماره 002 ساعت 02:12 تمام
۰ نفر