به گزارش ایرنا، اسدالله چراغی روز دوشنبه در گفت و گویی در این خصوص بیان کرد: با رایزنیهای صورت گرفته طی هفتههای آینده هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای وزارت راه به دهلران سفر میکند.
وی افزود: مسیر مهران به دهلران و دهلران به خوزستان به واسطه صادرات کالا به یک مسیر ترانزیتی تبدیل شده است، در این خصوص سرعت بخشی و تکمیل چهارخطه کردن مسیرهای مواصلاتی از مطالبات به حق مردم شهرستان دهلران است.
نماینده مردم شهرستانهای آبدانان، بدره، درهشهر و دهلران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد عدم تکمیل چهار خطه کردن مسیر دهلران به اندیمشک و دهلران به مهران باعث شده ما روزانه شاهد تلفات جادهای مردم در این مسیر باشیم که این امر بسیار نگران کننده است.
چراغی، شهرستان دهلران را به واسطه ظرفیتهای عظیم نفت گاز یک شهرستان راهبردی دانست و گفت: هیچگونه کوتاهی در تسریع و تکمیل پروژه چهار خطه کردن دهلران قابل پذیرش نیست.
به گزارش ایرنا، مسیر مهران - دهلران - اندیمشک یکی از محورهای پرتردد استان ایلام به شمار میرود که با توجه به کمعرض بودن و حجم تردد از محورهای حادثهخیز در حوزه تصادفات رانندگی به حساب میآید.
افزایش ایمنی، کاهش ترافیک و افزایش ظرفیت تردد، کمک به توسعه اقتصادی منطقه، رفع نقاط حادثهخیز و در نهایت افزایش رضایتمندی عمومی و توجه به تحقق مطالبه دور و دراز مردم منطقه از جمله مزایای چهارخطه شدن مسیر مهران- دهلران - اندیمشک است، مسیری که هر از چندگاهی با فواصل کوتاه، خبرهایی از تصادفهای منجر به جرح و فوت در صدر اخبار رسانهای و فضای مجازی استان قرار میگیرد.
با چهارخطه شدن مسیر، امکان وقوع تصادفات کاهش مییابد، چراکه عرض بیشتر جاده امکان تردد ایمنتر و عبور راحتتر خودروها را فراهم میکند، در جادههای کمعرض و پرتردد، بهویژه در شرایط جوی نامساعد، خطر وقوع تصادفات بهشدت افزایش مییابد، چهارخطه شدن این مسیر، با افزایش ظرفیت جاده، فضاهای بیشتری برای عبور خودروها ایجاد میکند و امکان تردد روانتر و ایمنتر را فراهم میآورد.
نظر شما