به گزارش ایرنا، روز گذشته (یکشنبه) معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گزارش مبسوطی از نوسازی و روسازی خط یک مترو در صحن ۳۱۴ شورای شهر ارایه داده بود.
محسن هرمزی در گزارش خود اعلام کرد که ۸ کیلومتر از خط یک مترو بطور کامل روسازی شده است.
رضا محمدنژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۸ کیلومتر از مسیر خط یک متروی تهران که آسیب زیادی دیده بود و نیاز به نوسازی فوری داشت از «ایستگاه علیآباد تا شهرری» در دو (لاین رفت و برگشت) یعنی ۴ کیلومتر در لاین رفت و ۴ کیلومتر در لاین برگشت نوسازی و روسازی شده است.
وی ادامه داد: فاز دوم این پروژه بطول ۴ کیلومتر در دو لاین حرکتی از ایستگاه علی آباد به سمت شمال یعنی شوش است که بهسازی خواهد شد و اینک در پروژه در حال آماده سازی است.
این مقام مسوول در شرکت متروی تهران تاکید کرد: امتداد خط یک متروی تهران نیز نیازمند بهسازی ریل است که در هر دو لاین حرکتی رفت و برگشت انجام خواهد شد.
مدیرعامل متروی تهران همچنین به بهسازی خط پنج مترو تهران اشاره کرد و گفت: پس از خط یک سراغ خط ۵ خواهیم رفت تا این خط نیز که خطی قدیمی و نیازمند بهسازی است نوسازی شود که در دستور کار قرار دارد.
محمدنژاد اضافه کرد: اکنون منتظر تعطیلات مناسب هستیم تا پس از انجام هماهنگیهای لازم با اتوبوسرانی و اخد مجوز از شورای تامین، دوباره پروژه را اجرا و بهسازی ریلهای مترو را سر گرفته شود.
به گزارش ایرنا، خطوط متروی تهران از دهه ۷۰ کار خود را آغاز کرده و نخستین خط متروی تهران در سال ۱۳۷۶ به بهره برداری رسید و به مرور و با گذشت زمان تعداد خطوط و ایستگاهها در تهران و حومه افزایش یافته است.
اکنون بسیاری از این خطوط از جمله خط یک و پنج، که جزو قدیمیترین خطوط مترو هستند، نیاز به بهسازی و نوسازی دارند.
عمر بالای برخی بخشها و آسیبپذیریهای ناشی از فرسودگی، موجب شده تا نوسازی و روسازی این خطوط به یکی از اولویتهای مهم تبدیل شود.
نظر شما