به گزارش ایرنا، فرشاد مقیمی پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر، اظهار کرد: تامین منابع مالی برای ساخت شناورها بازه زمانی حداقل ۲ تا سه ساله را سپری می کند و بانک های تجاری هم هیچ انگیزه ای برای اینکه تسهیلات بلند مدت بدهند ندارند.
وی افزود: چنانچه ابتدای سال ۱۴۰۴ این منابع (چهار همت) تزریق شود تسهیلات درخواستی برای این واحدها را در اختیارشان می گذاریم.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) یادآور شد: یکی از اهداف اصلی که در سفرهای استانی دنبال می شود، شناسایی چالش ها و مسائل مربوط به صنعتگران است.
مقیمی یادآور شد: با توجه به سیاست های کلان کشور،مناطق اقتصادی دریا محور که در چارچوب سیاست های مقام معظم رهبری دنبال می شود به مجموعه وزارت صنعت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) سپرده شده است.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تصریح کرد: در یک ماه گذشته سفری به استان بوشهر انجام شده و مسائل و چالش هایی در حوزه ساخت شناورها شناسایی شده است.
وی بیان کرد: در سفر استانی هیات دولت به بوشهر چند سایت استان از جمله سایت صدرا و شهید محلاتی و ۲ واحد خصوصی که نسبت به شناورها اقدام می کنند از نزدیک بررسی شد.
مقیمی ادامه داد: مشکلاتی در حوزه ارزی و چالش هایی برای بحث اراضی با سازمان امور اراضی و مسکن و شهرسازی وجود داشت.
معاون وزیر صمت گفت: امسال، تفاهم نامه ای با شرکت ملی نفتکش در خصوص پنج شناور امضا شده و قیمت ها نهایی شده است.
وی افزود: توزیع این شناورها در زیرساخت های این استان هم در دستور کار قرار دارد.
مقیمی ابراز کرد: هر کدام از این کشتی ها ۵۰ میلیون دلار نیاز به منابع دارد و بخشی از این شناورها در بوشهر ساخته می شود.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تصریح کرد:به نظر می رسد ۱۴۰۴، سال رونق صنایع دریایی کشور باشد و به تبع در استان بوشهر هم به دلیل اینکه تقریبا ۲۶ درصد ظرفیت ساخت شناورها از نظر عده و تعداد در این استان است، این ظرفیتها منجر به ایجاد اشتغال و فعالیت های اقتصادی مطلوب در استان خواهد شد.
مقیمی یادآور شد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در سالهای گذشته هم در سواحل مکران فعالیت هایی را دنبال می کرد و منابعی که در سنوات گذشته وجود داشت در بودجه ۱۴۰۴ بیش از ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است.
نظر شما