ساخت پُل سه راه جویبارِ مرکز مازندران؛ قفلی که پس از ۱۰ سال باز می‌شود

ساری - ایرنا - پل سه راه جویبار در کمربندی ورودی شهر ساری قرار دارد که توقف یک دهه ای آن موجب بروز خسارت های مالی و در بسیاری موارد جانی برای مازندرانی ها و مسافرانی که از این مسیر عبور می کنند شده است اما اکنون با ورود جدی نماینده عالی دولت در استان مرحله نخست این طرح با تزریق اعتبار در آینده نزدیک بهره برداری می شود.

به گزارش ایرنا ، ‌آغاز عملیات اجرایی پل سه راه جویبار در مسیر کمربندی شهر ساری از حدود ۱۰ سال قبل آغاز شد و این کمربندی که به عنوان راه اتصال اصلی و راهبردی ساری و استان مازندران به مشهد مقدس به شمار می رود، سال‌ها است به دلیل تزریق قطره چکانی اعتبار معطل باقی مانده بود.

این طرح در زمان آغاز عملیات اعتبار اولیه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی برای آن تعبیه شده بود اما کمبود اعتبار سنگ جلوی پای اجرای و تکمیل طرح شد؛ ‌بطوریکه پیشرفت فیزیکی یکی از ۲ باند این پل صفر است و عملیات اجرایی برای آن آغاز نشده است.

بلاتکلیفی و رها شدن احداث این پل مشقاتی برای شهروندان و مسافرانی که از ساری گذر می کردند ایجاد کرد به طوریکه بنا به اظهار نظر مسوولان قضایی این خسارت ها جانی نیز بوده است.

ساخت پُل سه راه جویبارِ مرکز مازندران؛ قفلی که پس از ۱۰ سال باز شد

۱۰ سال بلاتکلیفی

روابط عمومی دادگستری مازندران آبان ماه امسال خبری با عنوان بازدید رییس کل دادگستری مازندران از این طرح اطلاع رسانی کرد که در این مطلب آمده بود که طرح احداث پل کمربندی سه راه جویبار شهرستان ساری قریب به ۱۰ سال بلاتکلیف رها شده و با توجه به مطالبات به حق مردم و ورود دستگاه قضا، پیمانکار احداث پل متعهد شد، نسبت به تکمیل پروژه مذکور، حداکثر ظرف مدت ۶ ماه اقدام کند.

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به مشکلات این پل ادامه داد: در این خصوص گلایه های بسیاری از سوی مراجعان به دستگاه قضایی استان مطرح شده و تعداد بسیاری از مردم برای حل مشکلات مرتبط با این منطقه به دادگستری مازندران مراجعه کردند.

وی با بیان این که به اینکه تعلل در تکمیل این طرح موجب بروز حوادث و تصادفات متعدد منجر به جرح و حتی فوت شد، ادامه داد: در بسیاری از موارد، وسایل نقلیه با خسارات جدی مواجه شده که همه این موارد در کنار هزینه های تحمیل شده به بیت المال می طلبد مسوولان مرتبط نسبت به پیگیری خواسته های بحق مردم مبنی بر تکمیل و بهره برداری از این پل اهتمام کنند و این در حالی است که پل مذکور قریب به ۱۰ سال بلاتکلیف باقی مانده و هیچ فرد و سازمانی مسوولیت اجرا و تکمیل پروژه را بر عهده نگرفته است.

ساخت پُل سه راه جویبارِ مرکز مازندران؛ قفلی که پس از ۱۰ سال باز شد

رییس کل دادگستری مازندران بر لزوم مطالبه‌گری مدیران و مسوولان استانی از مجموعه وزارتخانه های مختلف با هدف رشد و توسعه مازندران تاکید و با اشاره به ترافیک سنگین منطقه در روزهای تعطیل که با ورود مسافران نیز تشدید می‌شود، خاطرنشان کرد: طی گفت‌وگو با مسئولان اداره کل راه و شهرسازی، مدیران شرکت زیرساخت و همچنین پیگیری رییس کمیسیون عمران مجلس، قول هایی ارائه و مقرر شد، پل سه راه جویبار در ساری با صرف اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال ظرف مدت ۶ ماه تکمیل شود که قطعا خبری نوید بخش برای مردم استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تعهدات و وعده های پیمانکاران، به شکل جدی از سوی دستگاه قضایی استان مورد پیگیری قرار گرفته و قطعا قول های ارائه شده، در حد حرف و قول شفاهی رها نشده و تا حصول نتیجه و تکمیل پروژه ها دنبال می‌شود.

ساخت پُل سه راه جویبارِ مرکز مازندران؛ قفلی که پس از ۱۰ سال باز شد

عزم دولت چهاردهم برای تکمیل پل سه راه جویبار

در همین راستا سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران از بهره‌برداری مرحله اول پروژه سه راه جویبار در آینده نزدیک خبر داد. ‌

عبدالرضا دادبود درباره اقدامات صورت گرفته پل سه راه جویبار با بیان اینکه این پروژه یکی از مطالبات به حق شهروندان ساروی است، اظهار کرد: انجام این پروژه مدت زیادی به علت تأمین نشدن اعتبار و مطالبات پیمانکار متوقف شده بود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و برگزاری جلسات در سطح ملی در مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی پیش بینی‌های لازم برای تأمین اعتبار به موقع پروژه انجام و پیمانکار مربوطه فعالیت خود را از سر گرفته است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری، خاطرنشان کرد: به منظور جابجایی تاسیسات و بحث هدایت‌های ترافیکی برای اجرای پروژه نیز کارگروهی تشکیل و به زودی فعالیت را در این منطقه شاهد خواهیم بود.

وی از بهره‌برداری مرحله نخست پروژه در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: طی هفته‌های آینده با انجام جابجایی تاسیسات، شاهد محدودیت‌های تردد و قطع گاز و برق در این منطقه خواهیم بود که تلاش می شود اینکار با سرعت بیشتری انجام تا تبعات و اثرات کار کمتر شود.

دادبود یادآور شد: این پروژه باید به مدت ۶ ماه به بهره برداری برسد و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

ساخت پُل سه راه جویبارِ مرکز مازندران؛ قفلی که پس از ۱۰ سال باز شد

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی باند جنوبی

مدیر حوزه طرح های ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور در استان مازندران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مبلغ اولیه اجرای این پل در زمان آغاز عملیات اجرایی که به ۱۰ سال قبل بر می گردد را هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

حسن تنها افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی باند جنوبی پل ۴۰ درصد و عملیات اجرایی شد اما باند شمالی آغاز نشده است.

وی مجری این طرح را شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور اعلام کرد و افزود:‌ کمبود اعتبار مهمترین دلیل در تاخیر روند اجرای طرح است.

مدیر حوزه طرح های ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور در استان مازندران میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پل و تقاطع سه راهی جویبار را هشت هزار میلیارد ریال عنوان و اعلام کرد: با رایزنی های صورت گرفته از سوی استاندار ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای بخشی از این طرح تخصیص یافت.

وی اظهار کرد:‌ استانداری مازندران، مدیران مربوط را ملزم کرد که ظرف ۶ ماه آینده باند جنوبی طرح تکمیل و به بهره برداری برسد که در صورت جابجایی تاسیسات از سوی ادارات خدمات رسان قادر به تحقق این مهم خواهیم بود.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha