"هاشم اسکندریان" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اصلاح و ایمنسازی نقاط حادثهخیز نقش بسزایی در کاهش تصادفات، بهویژه در جادههای این شهرستان دارد.
وی ارتقای ایمنی پیچ ورودی شهر زنگنه در محور ملایر- اراک را یکی از مهمترین نقاط حادثهخیز برشمرد و افزود: با تلاش جهادی راهداران ملایر، ایمنی پیچ ورودی شهر زنگنه در محور ملایر- اراک ارتقا و ایمنسازی و آشکارسازی تقاطع راه روستایی زنگنه سفلی و همچنین پیچ حادثهخیز ابتدای شهر زنگنه انجام شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای ملایر با اشاره به پایشهای فنی روزانه و مستمر در حوزه استحفاظی این شهرستان، ادامه داد: در این راستا ضرورت ارتقای ایمنی تقاطع روستایی زنگنه سفلی و پیچ ابتدای شهر زنگنه محرز شد و با وجود شرایط نامساعد جوی، عملیات اجرایی بهصورت ضربتی انجام گرفت.
اسکندریان گفت: این عملیات شامل احداث خاکریز ایمنی، شانهسازی و تعدیل شیب شیروانی، احداث دسترسی محلی برای جلوگیری از تصادفات رخ به رخ، ترانشهبرداری داخل قوس برای افزایش ضریب بخشندگی راه و آشکارسازی پیچ با نصب تابلو و علائم است.
وی یادآور شد: سال گذشته نیز اصلاح و بهینهسازی شیب عرضی آسفالت پیچ حادثهخیز ابتدای شهر زنگنه انجام شده بود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل حادهای ملایر بیان کرد: این شهرستان دارای ۹۱۱ کیلومتر انواع راه شریانی، اصلی، فرعی و روستایی است و محور اراک- ملایر- همدان به صورت رفت و برگشت یکی از کریدورهای مهم کشور است که نقش مهمی در جابجایی کالا و مسافر به ویژه در مراسم اربعین حسینی ایفا میکند.
به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۹۱۱ کیلومتر انواع راه است که ۱۴۲ کیلومتر آن بزرگراه، ۳۶ کیلومتر راه اصلی، ۱۳۸ کیلومتر راه فرعی، ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۴۲ کیلومتر شوسه شنی روستایی و ۱۲۲ کیلومتر راه خاکی و بین مزارع و ۲ هزار و ۳۵۰ دهانه انواع پل و آبرو است که از این نظر ملایر در کریدور ارتباطی بسیار خوبی قرار دارد.
نظر شما