به گزارش دریافتی ایرنا، سالار قاسمی در دیدار با استاتدار فارس اظهار کرد: دانش آموزی که معلولیت را درک کرده در آینده بخوبی می تواند دانش آموزان آسیب دیده را مدیریت کند.
وی افزود: آموزش و پرورش استثنایی در زمینه تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس تلفیقی تلاش می کند تا آنها در کنار دیگر دانشآموزان درس بخوانند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:بیش از ۲۳ هزار معلم در مدارس استثنایی کشور تدریس می کنند و دانش آموزان استثنایی نیز نشان دادهاند که دارای هوش های برترهستند و معلولیت مانع پیشرفت آنها نیست.
قاسمی ادامه داد: پیگیر رایگان شدن سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان معلول هستیم و اقداماتی انجام شده اما نیازمند برنامه ریزی و تعامل بیشتر برای حل این مسئله هستیم.
.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲ میلیون دانشآموز در مراکز سنجش سلامت بدو ورود به دبستان مورد آزمایش و غربالگری قرار می گیرند گفت: این مراکز نیازمند تقویت و توسعه هستند و موضوع تقویت و تجهیز مراکز جامع سنجش پیگیری میشود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: مراکز جامع از مراکز کیفیت بخشی آموزش و پرورش است لذا اگر این مراکز مجهز به امکانات لازم شود بسیار راهگشا خواهد بود، پیشنهاد می کنم در استان فارس این مراکز جامع با مساعدت استانداری کاملا تجهیز شوند.
قاسمی بدون بیان جزئیات بیشتر گفت: برای حل مشکلات دانش آموزان معلول جسمی حرکتی، پیگیر جذب نیروهایی تحت عنوان مادریار و پدریار در مدارس استثنایی هستیم.
۸۰۰ کودک استثنایی فارس محروم از تحصیل
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس نیز در این دیدار گفت: توسعه مدارس استثنایی در دستور کار قرار دارد.
خلیل عابدی افزود: بعد مسافت و نبود سرویس ایاب و ذهاب موجب شده تا بیش از ۸۰۰ دانش آموز در استان فارس از تحصیل محروم باشند.
وی ادامه داد: به همین دلیل تلاش داریم مدارس استثنایی را درروستاها و مناطق کم برخوردار توسعه دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست گفت: بیست هزار دانش آموز با نیازهای ویژه داریم که در مدارس استثنایی استان تحصیل می کنند.
فرشید قاسمی افزود: ۸۵ مرکز جامع سنجش سلامت نواموزان بدو ورود به دبستان در این استان فعال است و در سنجش نوآموزان رتبه نخست کشور را دارد.
نظر شما