۱۰ آذر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85675375
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود تحقیق و پژوهش کنند

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان با تاکید بر ضرورت محقق پروری در آموزش و پرورش گفت: نیاز به ایجاد موج محقق پرور در آموزش و پرورش وجود دارد و بر همین اساس دانش‌آموزان برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود به تحقیق و پژوهش متوسل شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین رضوان روز شنبه در آیین افتتاحیه هفته پژوهش در دبیرستان دخترانه فجر شاهد همدان اظهار کرد: کشوری که نتواند تحقیق کند نمی‌تواند تولید کننده علم باشد و مصرف کننده باقی می‌ماند و همچنین مشکلات کشور در داخل حل نمی‌شود و باید متوسل به خارج از کشور شد.

وی ادامه داد: باعث افتخار است که هر ساله هفته پژوهش از آموزش و پرورش شروع می‌شود و امیدواریم در دهه‌های آینده این دانش‌آموزان بیرق علم و دانش را به ‌دوش بگیرند.

رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان افزود: ایرانیان در دنیا به چند ویژگی خوب مشهور هستند، عموما مردم کشورهای دیگر ایرانی‌ها را به خانواده دوستی، تکریم بانوان و مهمان نوازی می‌شناسند، اما آرزوی تعالی داشتن در این بین بسیار مشهود است و آرزو داریم ایران در قله‌ دنیا بدرخشد.

تولید واکسن در دوره کرونا اهمیت پژوهش را نشان داد

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این آیین با بیان اینکه توسعه، پیشرفت و امنیت کشور ارتباط مستقیم با پژوهش دارد اظهار کرد: اختصاص یک هفته به پژوهش نشان‌دهنده اهمیت تحقیق در کشور است.

رسول شیدایی با تاکید بر اینکه پژوهش در امنیت اقتصادی، غذایی و بهداشتی نقش آفرین است تصریح کرد: تولید واکسن در دوره کرونا اهمیت پژوهش و اقتدار علمی کشور را نشان داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: جایگاه امنیتی کشور با تحقیق و پژوهش‌های انجام شده دیده می‌شود، آموزش و پژوهش ارتباط تنگاتنگ دارند و هر پژوهش نیاز به آموزش خوب دارد.

شیدایی ادامه داد: رویکرد آموزش و پرورش، آموزش پژوهش محور است و بر همین اساس دانش آموزان پرسشگر بار می‌آیند.

وی یادآوری کرد: پژوهش باید باعث خودباوری شود، پاسخی برای پرسش‌ها باشد و امروز آموزش مهارت محور را شاهد هستیم.

افتتاحیه هفته پژوهش با نواختن زنگ پژوهش در دبیرستان دخترانه فجر شاهد همدان با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha