۶ هزار تاکسی غیر فعال به ناوگان تاکسیرانی تهران برگردانده شد

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه طی چند ماه گذشته بیش از ۱۲ هزار دستگاه تاکسی غیر فعال در پایتخت شناسایی شده‌اند، گفت: با مطالبه گری تاکسیرانان و پیگیری‌های انجام شده ۶ هزار تاکسی از این تعداد به ناوگان حمل و نقل درون شهری پایتخت بازگشتند.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران؛ شادی مالکی روز شنبه اظهار کرد: علاوه بر این خطوط تاکسیرانی توسط سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز بازنگری شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران همچنین از هوشمند سازی نظارت بر تاکسی‌های شهر تهران خبر داد و افزود: با تدابیر شهردار تهران، موضوع هوشمندسازی به صورت جدی پیگیری شده و بزودی نظارت بر تاکسی‌های پایتخت هوشمندسازی می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی کنترل هوشمند تاکسی‌ها در سامانه شهرزاد ادامه داد: تاکسی‌های خطی ظرف چند هفته آینده در این سامانه ثبت می‌شوند و در این سامانه مشابه تاکسی‌های اینترنتی فعالیت خواهند کرد و در گام بعدی تاکسی‌های گردشی ثبت خواهند شد و بصورت سیستم هوشمند و نظارت بر خط عمل خواهند کرد.

به گفته وی، در این سامانه هم مسافر و هم مدیریت شهری بر عملکرد تاکسی‌های پایتخت نظارت خواهند شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی شهر تهران تاکید کرد: با این روش پرداخت کرایه بصورت آنلاین انجام می‌شود و مسافر قادر است با اسکن بارکد مخصوص مبلغ کرایه را پرداخت کند.

مالکی درباره استفاده از تاکسی متر در تاکسی‌های پایتخت توضیح داد: هم اینک بسیاری از تاکسی‌های پایتخت از تاکسی متر استفاده نمی‌کنند به همین منظور تاکسیرانی شهر تهران بدنبال هوشمندسازی است.

وی با بیان اینکه در تهران ۸۰ هزار تاکسی فعالیت می‌کنند و نزدیک به ۳/۵ میلیون سفر در روز توسط تاکسی‌های پایتخت انجام می‌شود، گفت: سهم ۱۸ درصدی جابجایی مسافران و خدمات حمل و نقلی توسط تاکسی‌ها صورت می‌گیرد.

به گفته وی، با توجه به تعداد بالای تاکسی‌های پایتخت دیگر روش‌های قدیمی رصد در سطح شهر امکان پذیر نیست.

۶ هزار تاکسی غیر فعال به ناوگان تاکسیرانی تهران برگردانده شد

۲۵۰ ون در طرح شاتل فعال می‌شوند

مالکی با تاکید بر طرح خدمات رسانی شاتل تاکسی هم گفت: نزدیک به ۲۵۰ دستگاه ون در طرح شاتل تاکسی به شهروندان پایتخت خدمات ارائه خواهند داد.

وی افزود: در این طرح مبدا و مقصد مشخص است اما به این معنا نیست که مسافر حتما باید از مبدا سواره خودرو ون تاکسی شود، بصورتی که مسافر می‌تواند از روز قبل مسیر خود را مشخص کند و در طول مسیر از خدمات شاتل تاکسی استفاده کرده و صندلی خود را رزرو کند و پرداخت به صورت انلاین صورت می‌گیرد.

مالکی اضافه کرد: در خدمات شاتل تاکسی مسافر می‌تواند کرایه را به صورت اشتراکی پرداخت کند در این حالت قیمت بهای کرایه تقریبا کاهش می‌یابد؛ در حال حاضر این طرح به صورت محدود اجرا شده و در آینده افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا خدمات ارائه شده به رانندگان تاکسی را بصورت هوشمند و در قالب سامانه سیما تاکسی دنبال کنیم.

مالکی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا در روزهایی که بارندگی در تهران رخ می‌دهد تعداد کمی از تاکسی‌ها هستیم و آیا تاکسی‌ها می‌توانند در این روز خدمات ندهند؟ گفت: تمامی تاکسی‌ها از خدماتی استفاده خواهند کرد که دولت در اختیار آنها قرار می‌دهد بنابراین رانندگان تاکسی باید در همه مواقع به شهروندان پایتخت خدمات دهند.

وی اظهار کرد: اگر شهروندان تخلفی از تاکسیرانان مشاهده کردند می‌توانند به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند اما نظارت کامل زمانی رخ می دهد که بستر هوشمند سازی صورت بگیرد.

نیمی از تاکسی‌های تهران فرسوده هستند

مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران درباره سن فرسودگی ناوگان تاکسیرانی هم گفت: نیمی از تاکسی‌های پایتخت فرسوده هستند و باید نوسازی به صورت جدی در ناوگان تاکسیرانی پایتخت دنبال شود، معیار فرسودگی به سه صورت فنی، آلایندگی، ایمنی سنجیده می‌شود و متاسفانه تعداد زیادی از خودروهای تاکسی در پایتخت فرسوده محسوب می‌شود به این دلیل که نمی‌توانند تست‌های معاینه فنی را به صورت کامل پشت سر بگذارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی شهر تهران تاکید کرد: در سه سال اخیر مدیریت شهری هشت هزار خودرو تاکسی در پایتخت نوسازی شدند همچنین فقط یک هزار دستگاه خودرو در سال جاری شامل نوسازی شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha