به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر یوسفیان روز شنبه در ششمین جشنواره سیر همدان در منطقه «سولان» قطب تولید سیر کشور افزود: محصول سیر یکی از کالاهای استراتژیک همدان بوده و از نظر کیفیت و خاصیت منحصر به فرد است.
وی اظهار کرد: طی چند سال اخیر متولیان امر به این نتیجه رسیدند که مشکل سیر همدان در گرو ایجاد شهرکی تخصصی است و با ایجاد این شهرک، تولیدکننده سیر که همان کشاورز است بهطور مستقیم محصول خود را به صنایع تحویل میدهد و با فرآوری سیر موضوع برندسازی و صادرات این محصول استراتژیک همدان نیز انجام میشود.
وی با ارائه گزارش در خصوص جشنواره سیر و موسیر سولان گفت: این جشنواره هر ساله به همت دهیاری، شورای اسلامی و همکاری اهالی سولان و کسبه و ادارات مربوطه با هدف معرفی محصولات کشاورزی به خصوص سیر و موسیر برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین به شکرانه برداشت این محصول جشن شکرگزاری در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ایجاد اشتغال، صادرات و ارزآوری و معرفی بیشتر محصول سیر و موسیر و فن آوری آن و همچنین معرفی منطقه امامزاده محسن به عنوان قطب مهم گردشگری به این منطقه برگزار شده است.
وی ادامه داد: این جشنواره به مدت ۲ روز از دیروز آغاز شده و تعداد ۱۶ غرفه برای
عرضه محصولات کشاورزی فعال است و همچنین برنامه های شاد و متنوع و مسابقه آشپزی با طعم سیر به همراه داوران کشوری برگزار می شود.
ثبت جهانی سیر از دستاوردهای برگزاری جشنواره است
دبیر جشنواره سیر و موسیر سولان گفت: از مهمترین دستاورد جشنواره در این چند سال، ثبت جهانی سیر به نام همدان و سولان بود که از مسئولان بابت پیگیری ثبت جهانی سیر قدردانی دارم.
ششمین جشنواره سیر همدان در منطقه «سولان» قطب تولید سیر کشور با اجرای برنامههای متنوع و شاد همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) روز گذشته به مدت ۲ روز برپا شد.
نظر شما