تشکیل قرارگاه سلامت و جمعیت در شهرداری تهران

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: شهردار تهران از ابتدا در دستور کار خود هشت قرارگاه را تعریف کرد که موضوع سلامت یکی از موضوعات آنهاست که تحت عنوان قرارگاه سلامت و جمعیت شهر تهران تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، حمید صاحب روز دوشنبه اظهار کرد: هم‌اکنون نیز دبیرخانه آن در اداره کل سلامت شهرداری تهران ایجاد شده است.

وی افزود: مقدمات ایجاد قرارگاه فراهم شده و مکاتبات را نیز انجام دادیم و پس از انتخابات ریاست جمهوری اقدامات لازم برای تشکیل آن انجام خواهد شد.

وی در خصوص نهادهایی که اعضای قرارگاه را تشکیل خواهند داد، گفت: سازمان ورزش، محیط زیست، آتش‌نشانی، آموزش‌های شهروندی از جمله اعضای داخل مجموعه شهرداری این قرارگاه هستند و در خارج از شهرداری نیز دانشگاه‌ها، هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش در قرارگاه سلامت و جمعیت شهر تهران عضو هستند.

صاحب با تاکید بر اینکه در این قرارگاه در حوزه پیشگیری عمل خواهیم کرد، افزود: در قرارگاه هماهنگی در خصوص برنامه‌های آموزشی و مهارتی را با کمک دستگاه‌های مختلف انجام خواهیم داد.

به عنوان مثال به کسانی که در معرض آسیب هستند و یا با آسیب زندگی می‌کنند و همچنین مادران کم ‌برخوردار در سطح محلات کمک خواهیم کرد تا در برنامه‌های آموزشی و مهارت‌های زندگی مشارکت داشته باشند و در نهایت به آن‌ها تسهیلات شهری ارائه می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم هرکاری را که انجام می‌دهیم در نهایت باید منجر به توانمندسازی مردم و جلب مشارکت شهروندان در موضوع برنامه شودبه این امر شناسایی و بسیج گروه‌های مردمی در راستای اهداف سلامت و برنامه‌های ارتقای سلامت گفته می‌شود.

صاحب تاکید کرد: برنامه‌های قرارگاه به تمام گروه‌های سنی، اجتماعی اعم از سالمندان، معلولین، مادران، نوجوانان، کودکان اختصاص خواهد یافت.

تشکیل قرارگاه سلامت و جمعیت در شهرداری تهران

آسیب‌شناسی مرحله نخست طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجرای اولین دوره طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران از ۱۴ تا ۳۰ فروردین ماه، اظهار کرد: آسیب‌شناسی‌ها در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و با حضور نمایندگانی از سازمان خدمات اجتماعی و شهرداران نواحی در مدت اخیر صورت گرفت.

نرگس معدنی‌پور اظهار کرد: شهرداران نواحی از اجرای این طرح و اینکه به صورت تخصصی وارد موضوع شده‌اند، رضایت داشتند چرا که آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مهم آنها بود اما مسائلی نیز مطرح شد که باید رفع می‌شد.

وی با بیان اینکه باید نیروهای تخصصی در نواحی با محوریت اجتماعی حضور داشته باشند، افزود: در مقطعی در دوره قبل اداره اجتماعی نواحی کمرنگ شدند و نیروهای کارشناسی خود را از دست دادند و آنچه شهرداران نواحی مطرح می‌کردند، در طرح آسیب‌های اجتماعی با توجه به این موضوع مشکلاتی داشته اند اما با این حال تلاش خود را انجام داده بودند.

معدنی‌پور اضافه کرد: مرحله دوم نیز باید آسیب‌شناسی شود تا ببینیم چالش‌های دوره اول برطرف شده است یا خیر؟ ارزیابی‌های اولیه در این زمینه انجام شده اما باید جلسه نهایی بررسی طرح در مرحله دوم نیز برگزار شود تا بتوانیم میزان موفقیت و اثرگذاری آن را بسنجیم و نتایج را ارائه دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha