۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۳
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85511323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوان شاهین شهری در استخر کشاورزی غرق شد

۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۳
کد خبر: 85511323
جوان شاهین شهری در استخر کشاورزی غرق شد

اصفهان - ایرنا - سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: شهروند ۱۸ ساله شاهین ‌شهری بر اثر غرق شدن در یک استخر کشاورزی، جان سپرد.

عباس عابدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: ساعت ۱۳:۴۴ امروز گزارش سقوط یک نفر در یک استخر کشاورزی شاهین شهر به فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ اعلام و یک واحد اورژانس این شهرستان به محل اعزام شد.

شاهین شهر در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

وی ادامه داد: در این حادثه جوان ۱۸ ساله با وجود تلاش‌ کارشناسان اورژانس برای اجرای عملیات احیاء، جان خود را از دست داد.

سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در ماه جاری غرق شدگی یک نفر در استخر شنا تیران و کرون، غرق شدگی در استخر باغی نجف‌آباد و نیز موارد مشابه در شهرستان های مبارکه و چادگان و غرق شدگی یک زن در استخر خانگی در اصفهان نیز گزارش شده بود که این افراد از دام مرگ نجات یافتند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، ایمن‌سازی سه هزار استخر کشاورزی در اراضی و باغ‌های استان ضروریست زیرا شدت جریان سردی شدید آب و شیب این استخرها برای شنا خطرآفرین است، همچنین لغزندگی و شیب دیواره کانال‌های انتقال آب و استخرهای کشاورزی، شرایط خطرناکی را برای شنا کردن در آنها ایجاد کرده است.

منصور شیشه‌فروش با اشاره به افزایش دمای هوا و حضور مردم در اطراف رودخانه‌ها، سدهای مخزنی، باغات و مناطق گردشگری بویژه در روزهای تعطیل و پایان هفته گفت: بدنبال سفرهای برون شهری، آمار وقوع حوادث غرق‌شدگی در منابع آبی افزایش پیدا می‌کند لذا رعایت نکات ایمنی ضروریست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: لغزندگی و شیب لایه پوششی استفاده شده در استخرهای ذخیره آب کشاورزی نیز عاملی است که افراد بدلیل نبود امکان خروج از شیب آنها، غرق می‌شوند.

به گزارش ایرنا، تاکنون شناسایی مقاطع پرخطر، نصب حفاظ و تابلوهای هشداردهنده در سدهای مخزنی کانال‌ها و مقاطع پرخطر رودخانه و استخرهای ذخیره آب کشاورزی توسط مالکان، شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان انجام و آموزش‌های ایمنی و هشدارهای لازم ارائه شده و طناب یا نردبان در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و استخر باغ‌ها برای نجات به موقع افراد نیز مورد توجه قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha