عید قربان، روز اثبات بندگی و تسلیم در برابر معشوق حقیقی است

سنندج- ایرنا- رئیس شورای‌ هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: عید قربان روز اثبات بندگی و تسلیم در برابر معشوق حقیقی و یادآور درس بزرگی است که حضرت ابراهیم به انسان‌ها آموخت که همانا رسیدن به حقیقت تقوا و تسلیم در برابر اومر الهی است.

حجت الاسلام سید محمد سادات روز یکشنبه با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فلسفه عید قربان رسیدن به حقیقت تقوا و تسلیم است و انسان در مسیر بندگی و صراط مستقیم الهی همواره در بین دوراهی خطرناک هواهای نفسانی و شیطانی و از سویی عمل به وظیفه و بندگی خداوند قرار دارد.

وی افزود: انسان هرگاه مسیر بندگی و وظیفه را انتخاب می‌کند در ردیف فرشتگان الهی قرار می‌گیرد و در صورت بندگی شیطان به پستی و ذلالت گرفتار و از هر حیوانی پست‌ٰتر می شود.

رئیس شورای‌ هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: براساس روایات دینی عید واقعی برای انسان روزی است که در مسیر بندگی پیروز شده و آمال شیطانی خود را ذبح کرده و از گناهان دوری کند.

وی یادآور شد: حضرت ابراهیم خلیل (ع) قهرمان بزرگ توحید، در چنین امتحان سختی قرار گرفت و پیروز شد و جگر گوشه اش را به آستان پروردگار بزرگ تقدیم کرد و دماغ شیطان را به خاک مالید.

حجت الاسلام سادات با بیان اینکه قربانی نمادی از انفاق و دستگیری از محرومان و مساوات و عدالت اجتماعی است، گفت: عید قربان روز برائت از مشرکان و شیاطین جنی و انسی است که این روزها با قتل عام مردم مظلوم غزه و فلسطین و نسل کشی مسلمانان مظلوم فجیع‌ترین جنایات تاریخ بشریت را رقم می‌زنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha