پشم شیشه شیراز در تکاپوی رونق: از تلاش برای مهاجرت تا حفظ خطوط تولید

شیراز-ایرنا- پروژه خروج کارخانه‌ آلاینده پشم شیشه شیراز از محدوده شهر سالهاست در دستور کار قرار دارد اما این واحد تولیدی در کنار پیشرفت قابل توجه و رضایت‌بخشی که برای خروج از شهر داشته توانسته فعالیت‌های خود در بخش تولید را نیز همچنان ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت پشم شیشه ایران از سال ۱۳۴۳ در تهران و از سال ۱۳۵۷ در شهرک احمدآباد شیراز فعالیت خود را آغاز کرد؛ کارخانه‌ای که ظرفیت اسمی آن در شیراز و در دهه ۹۰به میزان ۹هزار تن در سال و ظرفیت واقعی این کارخانه بیش از هشت هزار تن پشم شیشه در سال بود.

آخرین وضعیت پروژه خروج کارخانه پشم شیشه

این کارخانه که در منطقه احمدآباد واقع در پشت باغ جنت شیراز واقع شده در حال حاضر به عنوان یکی از واحدهای صنعتی آلاینده در شیراز به شمار می‌رود که تدابیر لازم برای انتقال آن به خارج از شهر اتخاذ و زمینی نیز برای اجرای طرح انتقال این واحد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت پشم شیشه فروردین ماه سال جاری در خصوص آخرین وضعیت این واحد تولیدی گفت:پروژه انتقال کارخانه تاکنون حدود ۶۱ تا ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه کردی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان داشته است.

طبق گفته او هم‌اکنون تمام قراردادهای خارجی فعال است، بخش عمده‌ای از تجهیزات مورد نیاز وارد و در منطقه ویژه اقتصادی مستقر شده‌ و اگر مشکل خاصی پیش نیاید این واحد تولیدی تا پایان سال به خارج از شهر منتقل می‌شود.

هرچند که پروژه خروج این کارخانه‌ به خارج از محدوده شهر سالهاست در دستور کار است و متولیان اقتصادی استان هم نظر مثبتی نسبت به روند این پروژه دارند اما این واحد تولیدی در کنار پیشرفت قابل توجهی که برای خروج از شهر شیراز داشته توانسته فعالیت‌های خود در تولید را نیز همچنان ادامه دهد.

اخیرا نیز مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به سال مالی ۱۴۰۲ شرکت پشم شیشه ایران برگزار شد؛ مجمعی که در آن اکثریت سهامداران، حسابرس مستقل و بازرس قانونی و همچنین نماینده شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار حضور داشتند.

پس از احراز حد نصاب قانونی و قرائت دستور جلسه، ابتدا گزارش مدیرعامل شرکت در رابطه با عملکرد و سپس گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت در خصوص صورتهای مالی برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ قرائت شد.

آخرین دستاوردهای کارخانه

جهانگیر باقری مدیر عامل شرکت پشم شیشه ایران و دبیر مجمع ضمن بیان عملکرد و دستاوردهای شرکت درسال ۱۴۰۲ و ارائه برنامه‌ها و شاخص های عملکردی شرکت عنوان کرد که شاخص رشد درآمدهای عملیاتی ۸۳ درصد و شاخص رشد سهم صادرات ۵۶۶ درصد در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

وی افزود: شاخص سود خالص رشد ۱۴۴ درصدی و شاخص رشد تولید ۲۱ درصد نسبت به دوره سال گذشته افزایش یافته است.

در ادامه جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پشم شیشه ایران، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ کپشیر مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

پشم شیشه شیراز در تکاپوی رونق: از تلاش برای مهاجرت تا حفظ خطوط تولید

صالح هادی نیا نماینده شرکت سرمایه گذاری صدرتامین ضمن ابراز رضایت از عملکرد مثبت شرکت پشم شیشه ایران در سال ۱۴۰۲ گفت: در مجمع کپشیر اخلاق و فرهنگ برگزاری مجمع به خوبی انجام شد و این مجمع بدون هیچ بندی به صورت قاطع به تصویب رسید و این شرکت با طرح‌های توسعه‌ای هایتک و دانش‌بنیانی که در دستور کار دارد به عنوان یک شرکت انحصاری و ارزشمند در صنعت کشور در حال پیشرفت و تعالی است.

در مجمع عمومی عادی سالانه کپشیر با رأی حداکثری سهامداران، صورت‌های مالی شرکت پشم شیشه ایران به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده پشم شیشه در ایران تصویب و مقرر شد ۹۰ درصد سود انباشته سال مالی ۱۴۰۲ به مبلغ ۲ میلیون و ۸۹۵ هزار میلیون ریال بین سهامداران تقسیم شود تا به این ترتیب، سهامداران به ازای هر سهم مبلغ ۱۹۳۰ ریال سود دریافت کنند.

بدین ترتیب تلاش‌ها برای عدم توقف فعالیت‌های این کارخانه و حفظ خط تولید آن پیوسته در حال انجام است تا در سالی که تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، خطوط این کارخانه بزرگ از رونق نیفتد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha