۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85510434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷هزار اصله درخت در اردستان کاشته شد

۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۰
کد خبر: 85510434
۱۷هزار اصله درخت در اردستان کاشته شد

کاشان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان گفت: سال گذشته ۱۷ هزار اصله درخت در این شهرستان توزیع و کاشته شد.

مجید خداپرستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته در راستای کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور، ۱۷ هزار اصله درخت اکالیپتوس در غالب طرح زراعت چوب در اطراف اراضی کشاورزی کاشته شد.

وی اضافه کرد: در این راستا ۶ هزار اصله درخت اکالیپتوس با استفاده از پساب مجتمع بین راهی آسمان در این مجموعه کاشته شد، همچنین طرح مشارکتی کاشت درخت در اطراف استخرهای تصفیه پساب فاضلاب اردستان با مشارکت اداره آب و فاضلاب شهرستان اجرا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان بیان کرد: ۲ هزار اصله درخت سنجد، توت، سرو، زبان گنجشک، زیتون تلخ، کاج و اقاقیا نیز بین اداره هایی که پساب دارند توزیع و کاشته شد.

خداپرستان اضافه کرد: با توجه به طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور و اجرای دستور رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و جلوگیری از ورود ریز گردها، پنج هزار اصله درخت در چهار هکتار عرصه بیابانی کارخانه کویر مقوا نیز کاشته شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته پنج مورد مطالعات زیست محیطی انجام شده افزود: حدود ۱۰۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ از سال ۱۳۵۰ تاکنون در منطقه کویری اردستان کاشته شده که باعث شد عرصه بیابانی به جنگل تبدیل و نقش مهمی در جلوگیری از توفان شن و گرد و خاک داشته است.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است. این شهرستان دارای ۹۴ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ، ۸۷۰ هزار هکتار مرتع و ۲ زیستگاه حیات وحش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha