آن روی بهار داغ؛ مازندران بر مدار ۳۶ درجه

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، از گرم تر شدن هوا از فردا یکشنبه تا پایان هفته جاری خبرداد و پیش بینی کرد که میانگین دمای هوای این استان در چند روز آینده به ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش بینی هواشناسی، شرایط جوی امروز مازندران در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار باران، وزش باد و رعد و برق همراه خواهد بود و طبق هشدار نارنجی صادر شده در چند روز گذشته، با شدت‌ گرفتن بارش ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، وقوع سیلاب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.

هواشناسی با اشاره به خروج تدریجی سامانه بارشی از امشب، از گرم تر شدن هوا و افزایش تدریجی دما از فردا یکشنبه تا روز چهارشنبه هفته جاری خبرداد و پیش بینی کرد که آسمان مازندران در طی این مدت در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات نیمه غربی و دامنه ها با رگبار باران و رعد و برق همراه باشد.

طبق پیش بینی هواشناسی با گرم تر شدن هوا در چند روز آینده، میانگین دمای هوای مازندران در طی این مدت بین ۲۸ تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد یود و این افزایش دما در مناطق مرکزی و شرقی در روز دوشنبه محسوس تر خواهد بود.

آن روی بهار داغ؛ مازندران بر مدار ۳۶ درجه

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای صاف تا نیمه ابری به تدریج با افزایش ابر، در بعدازظهر و اوایل شب با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و در دامنه‌ها و ارتفاعات نیز یمه ابری تا ابری همراه با رگبار متناوب باران، رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید همراه خواهد بود.

وضعیت جوی مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، در ارتفاعات نیمه غربی استان با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران از روز سه‌شنبه تا ‌پنجشنبه صاف تا نیمه ابری با تداوم هوای گرم و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر و در ارتفاعات نینه غربی با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۳‌.۱ و دلیر چالوس با ۱۸.۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha