۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85509354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دوره توانمندسازی کنشگران مسجدی در قزوین برگزار شد

قزوین - ایرنا - دوره توانمندسازی امامان محله و کنشگران مسجدی روز شنبه با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز در این دوره آموزشی واقع در مدرسه علمیه التفاتیه قزوین اظهار کرد: اصلی‌ترین دغدغه مشترک همه ما بحث تمدن اسلامی و نقش ما در حمایت، ساختن و شناختن آن است.

وی با بیان اینکه موضوع تمدن اسلامی بسیار حایز اهمیت است، ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب می‌گوید که قدم دوم را در بحث تمدن اسلامی محکم بردارید و بدانید دارید به کجا می‌روید، تمدن اسلامی می‌خواهد ما را جدا کند از چیزی که نام تمدن غربی را به خود گرفته و در حقیقت توحش است.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: مصداق بارز تمدن غرب، غزه، رفح و کرانه باختری رود اردن است، یا همین کشور یمن که چند سال پیش زیر سلطه سعودی‌ها و آمریکایی‌ها قرار داشت، بر همین اساس اگرچه موشک‌ها و پیشرفت‌های علمی ما غرب را به وحشت انداخته است، اما ارائه تمدن دینی بسیار هول‌انگیزتر برای غرب خواهد بود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه همه در عالم اهل ولایت هستند، ادامه داد: اینکه ولایت آدم‌ها به محوریت کدام ولی باشد، بسیار مهم است، چون شیطان محور ولایت مستکبران عالم قرار دارد و ما باید بیاییم ولایت خدا را مبنای تمدن قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امروز به ما خبر می‌رسد که در غرب ۲۰۰ دانشگاه و حتی اخیرا دبیرستانی‌ها در حمایت از مردم مظلوم غزه قیام کرده‌اند، قبل از این‌ها هم اقشار مختلف قیام کرده بودند، این‌ها همان ادبیات قبل از انقلاب فیضیه است که در تاریخ تکرار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha