دولت سیزدهم ۹۵۸ میلیارد ریال در شهر «صادق‌آباد» گلستان هزینه کرد

گنبدکاووس- ایرنا- شهردار شهر تازه تاسیس «صادق آباد» از توابع بخش «لوه» گالیکش گفت: طی سه سال فعالیت دولت شهید رئیسی، افزون بر ۹۵۸ میلیارد ریال اعتبار در بخش‌های گوناگون عمرانی، زیرساختی، خدماتی، رفاهی، فرهنگی و آموزشی در این شهر هزینه شد.

ابراهیم حیدرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این اعتبارات، افزون بر ۶۵۳ میلیارد ریال در قالب ۱۰ پروژه توسط ادارات و نهادهای گالیکش و گلستان و حدود ۳۰۵ میلیارد ریال از محل منابع درآمدی شهرداری و کمک‌های دولت در قالب ۲۹ پروژه هزینه گردید.

وی اضافه کرد: زیرسازی و آسفالت باند کُندروی ضلع شمالی و جنوبی جاده بین‌المللی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع، طرح سیم به کابل برق معابر شهری، اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی، احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی، حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب آشامیدنی، احداث مدرسه راهنمایی هشت کلاسه دخترانه، اجرای فیبر نوری و پرداخت وام مقاوم سازی مسکن از پروژه‌های اجرا شده ادارات و نهادهای گالیکش و استان گلستان در شهر صادق‌آباد بود.

حیدرپور، احداث کانال‌های بتنی هدایت آب‌ سطحی، زیرسازی و آسفالت معابر شهری، احداث ساختمان اداری شهرداری، تعمیر و تجهیز ماشین آلات شهرداری، اجرای موزائیک فرش معابر، لایروبی و لجن‌برداری کانال‌ها ناشی از سیلاب‌های فصلی، نصب دوربین‌ پلاک خوان کنترل سرعت، نصب پرچم و یادمان‌ شهری، روشنایی معابر، واگذاری زمین برای مسکن جوانان، احداث بلوار امام رضا (ع) و اجرای تفرجگاه تفریحی را از مهمترین اقدامات شهرداری صادق آباد طی سه سال گذشته برشمرد.

دولت سیزدهم ۹۵۸ میلیارد ریال در شهر «صادق آباد» گلستان هزینه کرد
ابراهیم حیدرپور شهردار صادق آباد

رشد پنج برابری بودجه شهرداری صادق آباد

شهردار صادق آباد که شهرداری آن سال ۱۳۹۶ تاسیس شده، ادامه داد: بودجه و اعتبارات این شهرداری از حدود ۲۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

وی افزود: باوجود اقدامات عمرانی انجام شده توسط این شهرداری و نیز با همراهی ادارات و نهادهای شهرستانی و استانی، این شهر تازه تاسیس نیاز به برخی امکانات و زیرساخت‌های دیگر از جمله خودروی حمل زباله، احداث پل ارتباطی با گلزار شهدا، اجرای کانال بتنی برای جلوگیری از ورود سیلاب‌ فصلی مناطق بالادست به شهر، احداث سیستم روشنایی برق محدوده شهر تا دوربرگردان ضلع غربی و شرقی جاده بین‌المللی، اصلاح طرح هادی به طرح جامع تفصیلی، احداث کتابخانه، مرکز جامع سلامت و غسالخانه دارد.

حیدرپور اضافه کرد: تخصیص اعتبار ویژه برای پروژه هدایت آب‌ سطحی به دلیل سیل‌گیر بودن این شهر در تابستان با نیاز اعتباری هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال از دیگر نیازهای اساسی شهر صادق آباد است.

وی به سفر عصر امروز استاندار گلستان، معاونین و برخی مدیران کل استان به این شهر اشاره کرد و گفت: قرار است در این سفر بلوار امام رضا(ع)، روشنایی و فضای سبز آن به طول یک کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۵۸ میلیارد ریال افتتاح شود.

شهر صادق آباد از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش و در محدود پارک ملی گلستان با حدود ۲ هزار نفر جمعیت در حاشیه جاده بین المللی استان گلستان به استان‌های خراسان شمالی و رضوی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha