۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۵:۵۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85509229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بررسی آخرین تحولات غزه در دیدار روسای جمهور ترکیه و برزیل

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که روسای جمهور ترکیه و برزیل در حاشیه نشست گروه هفت در ایتالیا با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه گفت وگو کرده‌اند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا همتای برزیلی خود دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش، اردوغان در دیدار با رئیس جمهور برزیل، گفت: برای پایان دادن به ظلم باید فشار بر (رژیم) اسرائیل را افزایش داده و ادامه داد.

در همین رابطه رئیس جمهور برزیل نیز با بیان اینکه در غزه ما شاهد تبدیل حق قانونی دفاع به حق انتقام هستیم، افزود: هم اکنون ما با نقض هر روزه قوانین بشردوستانه مواجه هستیم که هزاران غیرنظامی بی گناه به ویژه زنان و کودکان را قربانی کرده است.

اردوغان و لولا در این دیدار هر دو به صراحت اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم و حمایت خود را از پرونده آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری اعلام کرده‌اند.

پنجاهمین نشست سران کشورهای عضو گروه هفت به میزبانی ایتالیا به مدت سه روز (۱۳ تا ۱۵ ژوئن / ۲۴ تا ۲۶ خرداد) در جنوب این کشور در حال برگزاری است.

گروه هفت موسوم به (G۷) شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده است. ایتالیا به‌ عنوان میزبان از چندین رهبر آفریقایی - رئیس‌جمهور الجزایر، رئیس‌جمهور کنیا و رئیس‌جمهور تونس - در این دوره دعوت کرده است تا بر ابتکارات ایتالیا در آفریقا تاکید کنند.

از دیگر مهمانان این دوره می‌توان به لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل، نارندرا مودی نخست‌وزیر هند و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha