۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۲
کد خبر: 85508072
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ درصد صنعت ایران مربوط به شرکت‌های کوچک و متوسط است

اردبیل-ایرنا-نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ۸۰ درصد صنعت ایران بر شرکت‌های کوچک و متوسط متمرکز است، و تقویت روابط این بنگاه‌ها با همتایان فرانسوی می‌تواند به افزایش سطح روابط بین دو کشور کمک کند.

به گزارش ایرنا از اتاق بازرگانی اردبیل، حسین پیرموذن، روز پنجشنبه در دیدار با هیات‌رئیسه کنفدراسیون شرکت‌های کوچک و متوسط اقتصادی فرانسه و رئیس انجمن فرانکوفون این کشور، با تأکید بر اینکه سیستم اقتصادی فرانسه متمرکز بر بنگاه‌های کوچک و متوسط‌ها (SME) است، افزود: برای تقویت روابط تجاری بین ۲ کشور، سفارت‌خانه‌ها بسیار اثرگذار هستند و می‌توانند با در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم به فعالان اقتصادی ۲ طرف در راستای گسترش سطح مناسبات، کمک کنند.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد ایران و فرانسه، امروز بهترین زمان را برای بررسی و شناسایی یکدیگر در اختیار دارند و در این مسیر نقش سفارتخانه‌های دو طرف بسیار پررنگ است.

پیرموذن به دوران حضور هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف اروپایی به ایران اشاره کرد و افزود: در آن زمان بخش قابل توجهی از هیات‌های تجاری که به ایران آمدند، متشکل از نمایندگان SME بودند. این نشان می‌دهد که توجه به جایگاه این واحدها در احیا و گسترش روابط تجاری، بسیار مهم است.

گروه ارتباطی بین بنگاههای ایران و فرانسه شکل بگیرد

نایب‌رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور پیشنهاد کرد گروه ارتباطی بین بنگاه‌های ایرانی و فرانسوی شکل بگیرد و به کمک آن اطلاعات اقتصادی لازم مبادله شود و این اقدام کمک می‌کند تا بنگاه‌ها در ارتباط مؤثر و مستمر با هم حرکت کنند

پیرموذن ادامه داد: این گروه ارتباطی، فقط متمرکز بر مسائل اقتصادی فعالیت می‌کند چون هدف آن گسترش سطح روابط تجاری بین ایران و فرانسه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha