دادستان: تمامی زندانیان مالی غیرعمد جیرفت آزاد می‌شوند

جیرفت- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: با کمک ۳۳ میلیارد ریالی مردم بیش از ۷۰ نفر زندانی مالی غیرعمد در جیرفت آزاد می شوند و چون کمک ها بیش از انتظار بود هیچ زندانی مالی در زندان نخواهند ماند. 

به گزارش ایرنا افشین صالحی نژاد روز پنجشنبه در جمع اهالی رسانه اظهار کرد: این کمک ها که فقط نقدی نیست، شامل خدمات هم می شود و توسط انجمن حمایت از زندانیان کسب شده و به زندانیان و خانواده آنها تعلق می گیرد.
وی یادآور شد: ۷۴ زندانی و خانواده آنها مستقیم و غیر مستقیم از این کمک ها بهره‌مند می شوند و برای آزادی زندانیان ۲۶ میلیارد نیاز بود که بسیار بیشتر از آن کمک جمع‌آوری شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت اضافه کرد: این زندانیان مالی پس از اطمیمنان از باز اجتماعی شدن و بررسی برخی موارد به زودی و طی هفته‌های آتی آزاد می شوند.
وی تاکید کرد: خیرین جیرفتی گل کاشتند و اقدام آنها همیشه ماندگار می شود و فرهنگسازی کمک خیرین به زندانیان و خانواده آنها بوده است.
صالحی نژاد افزود: در زمینه کمک های غیر نقدی شاهد کمک یک معلم برای آموزش، بانکها برای اشتغال، برخی در زمینه حرفه آموزی، وکلا در راستای وکالت رایگان و برخی نیز برای آموزش زبان بودیم.
وی با بیان اینکه هرکسی با هر اندوخته ای به انجمن کمک کرد ادامه داد: سعید افروز قهرمان ملی شهر جیرفت سه مدال جهانی را به انجمن حمایت از زندانیان تقدیم کرد که اقدام چشمگیری بود و در این راستا سفیر آزادی زندانیان شناخته شد.
دادستان جیرفت بیان کرد: اصلاح و بازآموزی زندانیان مهم است اگر مورد غفلت قرار گیرد فرهنگ ما و خانواده ها تحت تاثیر قرار می گیرند.
وی یادآور شد: خیرین جیرفتی یک ماه پیش در ستاد دیه هم کمک های چشمگیری کرده بودند.
صالحی نژاد افزود: مراقبت از خانواده‌های زندانیان هم مهم است و رسیدگی مالی و آموزش آنها اهمیت دارد.
دادستان عمومی و انقلاب جیرفت تاکید کرد: به کسی که جرم خشن از جمله سرقت های مسلحانه و قاچاق عمده مواد مخدر انجام داده یک روز مرخصی نمی دهیم و از خدمات رفاهی هم محروم است.

دادستان: تمامی زندانیان مالی غیرعمد جیرفت آزاد می‌شوند

هفت هزار و ۵٠٠ نفر تحت پوشش انجمن

رییس انجمن حمایت از زندانیان هم گفت: کمک ها همچنان ادامه دارد به عنوان مثال یک جوان دغدغه مند جیرفتی از روسیه برای انجمن کمک ارسال کرده است.
حامد دلفاردی افزود: با وجود اینکه سال بدی برای کشاورزان و سرمایه گذاران جیرفتی بود اما اصالت و نجابت آنها باعث شد دست یاری زندانیان را پس نزنند.
وی یادآور شد: هفت هزار و ۵٠٠ نفر تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان جیرفت است و با اینکه مبلغ قابل توجهی جمع آوری شده اما نیازها برای این جمعیت بیشتر است.
دلفاردی افزود: اگر از هر کدام از خانواده‌های زندانیان غافل شویم قابلیت تبدیل شدن به یک بحران اجتماعی را دارند.

رییس زندان شهرستان جیرفت هم در این نشست گفت: سال گذشته ٢ میلیارد ریال کمک توسط انجمن جمع آوری شده بود اما امسال به ٣٣ میلیارد ریال افزایش یافته است.
محمدرضا شریفی افزود: بیشتر تاکید انجمن حمایت از زندانیان کمک به خانواده زندانیان و گرفتن چتر حمایتی برای آنها است.
وی با اشاره به وجود پرونده‌های قابل ملاحظه قتل بیان کرد: از رسانه‌ها، فعالین و بزرگان می خواهیم در زمینه کسب رضایت از قصاص آنها تلاش کنند.
شریفی ادامه داد: آمار گذشت ها در جنوب کرمان هم نسبت به نقاط دیگر بیشتر است که جای خوشحالی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha