ژاپن با چهارمحال و بختیاری در زمینه پزشکی و محیط‌زیست همکاری می‌کند

شهرکرد- ایرنا- سفیر ژاپن در ایران گفت: در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری و نماینده مجلس این استان توافق کردیم تا در آینده بین این استان و کشور ژاپن در زمینه محیط‌زیست، پزشکی و صنایع جنگل همکاری شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تسوکادا تاماکی روز پنجشنبه در حاشیه دیدار از بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: امروز با هدف شرکت در مراسم اهدای دستگاه MRI که با همکاری دولت ژاپن و سازمان بهداشت جهانی به این استان اهدا شده است در اینجا حضور پیدا کردم.

وی در پاسخ به این سوال که کشور ژاپن برای توسعه روابط خود در حوزه سلامت با این استان چه برنامه‌هایی دارد، گفت: قبل از اینکه در این بیمارستان حضور پیدا کنم با استاندار و نماینده مجلس این استان گفت‌وگو داشتم و به توافق رسیدیم که در زمینه محیط‌زیست، خدمات پزشکی و صنایع جنگل بین دولت ژاپن و چهارمحال و بختیاری در آینده همکاری شکل گیرد.

سفیر ژاپن در ایران همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه در دولت سیزدهم چه گشایش‌هایی بین کشورهای ایران و ژاپن شکل گرفت؟ تصریح کرد: اگرچه در زمینه اقتصادی همکاری بزرگی بین ۲ کشور شکل نگرفت اما در زمینه محیط‌زیست بین کشور ژاپن و ایران پیشروی مهمی داشتیم از جمله در زمینه آب و انرژی‌های تجدیدپذیر که از مشکلات جهانی است بین ایران و ژاپن همکاری‌هایی شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا، سفیر ژاپن در ایران روز پنجشنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری به منظور پیگیری نحوه نصب و خدمات‌رسانی یک دستگاه MRI اهدایی این کشور از بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد دیدن کرد.

شهریور سال گذشته یک دستگاه MRI ( ام آر آی) از سوی کشور ژاپن و از طریق سازمان بهداشت جهانی (WOT) به استان چهارمحال و بختیاری اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha