۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۴۵
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85507927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرکرد ظرفیت اجرای آزمایشی طرح جدید ورزش محلات کشور را دارد

شهرکرد- ایرنا- رییس هیات ورزش های همگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه برتر استان در ورزش‌های همگانی در کشور گفت: شهرکرد تا ۲ ماه آینده به عنوان شهر مجری طرح آزمایشی (پایلوت) جدید ورزش محلات در معرفی کشور می‌شود.

مرتضی محمدیان دهکردی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه ورزش های همگانی توسط وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون ورزش های همگانی ابلاغ شده است و هم‌اکنون در استان موضوع ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی فعال است و چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از استان‌های سرآمد در ورزش صبحگاهی کشور تبدیل شده است.

وی گفت: هم‌اکنون ورزش شهروندی با موضوع المپیاد ورزش محلات در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است و در راستای اجرای این طرح نشست مشترکی بین اداره کل ورزش و جوانان، هیات ورزش های همگانی استان و شهردار شهرکرد برگزار شد تا بتوان با استفاده از ظرفیت ورزشی شهرداری شهرکرد، اجرای این طرح در شهرکرد آغاز شود.

محمدیان اظهار داشت: با توجه به اینکه راه ورزش قهرمانی از ورزش همگانی می‌گذرد و ورزش همگانی در حوزه محلات از دیرباز مورد استقبال بوده است، توسعه این ورزش یک راهکار برای افزایش شور و نشاط اجتماعی و لازمه زندگی شهری است.

به گفته وی، در این طرح توسعه ۱۰ رشته ورزش انفرادی و ۱۰ رشته ورزش گروهی از جمله فوتبال گل کوچک، بستکبال و والیبال خیابانی، دارت، طناب‌کشی، طناب زنی، و بازی‌های فکری، شطرنج، داژبال ، تنیس روی میز و بدمینتون و اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: شهرداری شهرکرد نیز آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن فضاهای ورزشی و زمینهای چمن برای اجرا وتوسعه این ورزش اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت، حدود ۵۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در قالب ۵۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌ها و شهرهای استان دارد و بیش از ۳۹ درصد این ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha