۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85507923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر راه: ترمیم پل محور «خندقلو» بجنورد نیازمند اعتبارات ویژه است

بجنورد-ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ترمیم پل «خندقلو» بجنورد که در معرض رانش زمین قرار دارد، نیازمند اعتبارات ویژه است.

به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی روز پنجشنبه در سفر به خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مطالعات طرح ترمیم پل «خندقلو» واقع در جاده بجنورد به شهرستان سملقان اکنون در دست اقدام است.

وی افزود: براساس اعلام مشاوران طرح، مطالعات محور خندقلو تا ۲ هفته دیگر به پایان می رسد.

خادمی با بیان اینکه اجرای سازه پل در محور خندقلو باید با استانداردهای لازم انجام شود، گفت: این محور در مرحله اول نیازمند پل نیمه طولانی به طول ۳۰۰ متر است که باید تامین اعتبار شود.

محور بجنورد- آشخانه در محل دوراهی روستای خندقلو در بهار سال ۹۹ از دامنه پایین دست شروع به رانش و موجب تخریب ۱۰۰ متر از باند جنوبی و ۲۰۰ متر از باند شمالی شد و مرمت جاده به صورت موقت انجام شد.

علت یابی این موضوع در سال ۹۹ با انجام مطالعات رانش و تحلیل پایداری با مهندسان مشاور قرارداد منعقد شد و در بررسی های صورت گرفته علت اصلی بروز مشکلات، وجود خاک‌های دستی زیر باند شمالی، بالا آمدن آب های زیر زمینی و رانش در اثر تغییر مسیر جریان آب‌های سطحی و زیر زمینی اعلام شد.

اردیبهشت ماه پارسال نیز عملیات اجرایی این طرح آغاز و در حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری در محل انجام شد و اقدامات لازم برای زهکشی باند شمالی به صورت عرضی و طولی انجام و در نهایت پس از حدود ۲ ماه محور باند شمالی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مقاوم سازی، مرمت و تثبیت این محور در حال پیگیری است اما این زخم هر از چندگاه سرباز کرده و تردد خودروها را با مشکل و چالش روبه رو می کند، مسوولان می گویند برای تکمیل اقدامات مربوط به ایمن سازی با توجه به مستعد بودن زمین به رانش باید مورد مطالعه قرار گیرد.

تاکید بر آسفالت ۲۰ کیلومتر از محور جاجرم به میامی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آسفالت ۲۰ کیلومتر از محدوه جاجرم به میامی باقی مانده که باید این طرح تا پایان سال تکمیل شود.

وی افزود: مسیر جاجرم به میامی از محورهایی است که با تکمیل آن خراسان شمالی را به مرکز کشور نزدیک تر می کند.

پروژه ساخت محور میامی- جاجرم-سنخواست به عنوان بخشی از کریدور شرق به غرب است و به موازات نوار شمالی کشور از مرز بازرگان آغاز و تا مرز باجگیران و سپس به کشورهای آسیای میانه و شمال شرق کشور امتداد دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha