۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۲۷
کد خبر: 85507391
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق اندونزی و مصر برای توسعه همکاری‌های دوجانبه تجاری

تهران- ایرنا- وزرای بازرگانی اندونزی و مصر امروز (چهارشنبه) درباره گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه توافق کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آنتارا، «ذوالکفل حسن» وزیر بازرگانی اندونزی امروز طی بیانیه‌ای اظهار داشت: اندونزی و مصر این فرصت را دارند که روابط تجاری خود را افزایش دهند. دو کشور برای مدت طولانی روابط دیپلماتیک خود را حفظ کرده اند که به عنوان پایه ای قوی برای تشدید همکاری تجاری عمل می کند.

وزیر بازرگانی اندونزی دیروز (سه شنبه) در دیدار با «احمد سمیر صالح» وزیر تجارت و صنعت مصر در استانبول ترکیه، بار دیگر آمادگی جاکارتا را برای میزبانی نشست کمیته تجارت مشترک اندونزی و مصر که برای ژوئیه (تیر ماه) در بالی برنامه ریزی شده است، یادآور شد.

وی بار دیگر تاکید کرد که مصر یک شریک تجاری غیرسنتی مهم در آفریقا برای اندونزی است.

وزیر مصری اظهار داشت: اندونزی می تواند به مصر برای حضور در بازار «آسه‌آن» کمک و این کشور آفریقایی می تواند محصولات اندونزیایی را برای دسترسی به بازارها نه تنها در آفریقا بلکه در اروپا و خاورمیانه تسهیل کند.

در دوره ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳) ارزش کل تجارت دوجانبه بین اندونزی و مصر ۴۷۴ میلیون دلار آمریکا ثبت شد. در همین حال، ارزش کل تجارت سال گذشته میلادی یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار بود که اندونزی بالغ بر یک میلیارد دلار بیشتر از مصر صادرات داشت.

در این دیدار دوجانبه، وزرای دو کشور همچنین به بحران انسانی وخیم فلسطینی‌ها در نوار غزه ناشی از تجاوزات نیروهای اشغالگر صهیونیستی اشاره و درباره آن گفت‌وگو کردند.

صالح از اندونزی به دلیل نقش و مشارکت مداوم این کشور در اقدامات بشردوستانه در فلسطین قدردانی کرد.

وی همچنین تاکید کرد: مصر و اندونزی در مورد نیاز کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای سرمایه‌گذاری بیشتر برای کمک به مردم فلسطین، همسو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha