۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵
کد خبر: 85507106
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خرید گندم در بیله‌سوار مغان از ۴۸ هزار تن گذشت

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵
کد خبر: 85507106
خرید گندم در بیله‌سوار مغان از ۴۸ هزار تن گذشت

اردبیل - ایرنا - فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: میزان خرید گندم از ۱۶ خردادماه امسال تاکنون در این شهرستان به ۴۸ هزار و ۴۶۵ تن رسیده است.

صاحبعلی اصغری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان ۲۱ هزار و ۶۱۲ تن از طریق سیلوها ، ۲۱ هزار و ۷۵۳ تن از مراکز تعاونی و پنج هزار و ۱۰۰ تن هم توسط بخش خصوصی از کشاورزان منطقه خریداری شده است.

فرماندار بیله سوار مغان افزود: امسال حدود ۱۷۰ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت خواهد شد و کار خرید گندم به طور شبانه‌روزی در ۹ مرکز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: ۷۰۰ دستگاه کمپرسی و ۳۰۰ دستگاه کمباین در این شهرستان فعال بوده و کار خرید و حمل محصول از مزارع دیم را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول ، بیله‌سوار مغان را انبار غله شمال غرب کشور عنوان کرد و گفت: امسال در سایه بارندگی‌های مناسب برداشت محصول خوبی را در این شهرستان شاهد خواهیم بود.

وی پایین بودن ظرفیت مراکز خرید را از مشکلات فعلی در منطقه دانست و تصریح کرد: روند خرید گندم با توجه به حمل گندم خریداری شده از سیلوها و مراکز تعاونی این شهرستان به مرکز استان باید شتاب بیشتری بگیرد.

فرماندار بیله‌سوار همچنین گفت: امسال ۱.۵ کیلومتر از مسیر کانال‌های خاکی شبکه آب در این شهرستان در چند قطعه لاینینگ خواهد شد.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha