۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 5411
کد خبر: 85506797
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

سرپرست کمیته حقوق ورزش آذربایجان‌غربی معرفی شد

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۴
کد خبر: 85506797
سرپرست کمیته حقوق ورزش آذربایجان‌غربی معرفی شد

ارومیه- ایرنا- پیمان محمدزاده در آیین ویژه ای روز چهارشنبه به عنوان نخستین سرپرست کمیته حقوق ورزش در آذربایجان غربی معرفی شد.

به گزارش ایرنا، دبیر انجمن حقوق ورزش کشور روز چهارشنبه در آیین که با حضور مسوولان و قهرمانان ورزشی برگزار شد، با اشاره به رسالت این انجمن گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از آسیب های حقوقی در جامعه هدف وزارت ورزش و جوانان، انجمن حقوق ورزش از سال ۱۳۹۹ در کشور تشکیل شده است.

حسن محمدلو افزود: این انجمن توسط وزارت ورزش زیر مجموعه فدراسیون انجمن های ورزشی تعریف شد و از بدو تشکیل نسبت به ادای رسالت خود که ترویج حقوق ورزش در راستای پیشگیری از گرفتاری های حقوقی این جامعه گسترده بوده، اقدامات قابل توجهی انجام دشده است.

وی اضافه کرد: انتظار می رود کمیته های زیر مجموعه انجمن در استان ها نیز خط سیری برای مشاوره، آموزش و کمک به حل و فصل پرونده های قضایی جامعه ورزش ترسیم کرده و اهتمام ویژه ای در این خصوص داشته باشند.

حبیب اله قربانی، معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این آیین با بیان تاثیر سواد حقوقی و قضایی جامعه ورزشی در جلوگیری از بروز مشکل برای این افراد اظهار کرد: سعی داریم در راستای کاهش پرونده های قضایی اداره کل، یک مشاور حقوقی زبده به مجموعه ورزش و جوانان اضافه شود تا پرونده ها در مراحل ابتدایی حل شده و محکومیت های جامعه ورزش کاهش یابد.

رییس هیات انجمن های ورزشی آذربایجان غربی نیز با تاکید بر لزوم آشنایی ورزشکاران با حقوق ورزشی افزود: متاسفانه به دلیل عدم استفاده از مشاوره های حقوقی در جامعه ورزش در کلیه ارکان، شاهد روند صعودی شکایات در محاکم قضایی هستیم که اغلب منجر به محکومیت های جامعه ورزشی می شود و همین امر لزوم ترویج سواد حقوقی را در بین جامعه ورزش را بیش از پیش نمایان می کند .

آیدین بابایی ادامه داد: خوشبختانه متولیان امر با درک حساسیت موضوع، تمهیداتی در راستای آموزش و بالا بردن سواد حقوقی جامعه ورزش اندیشیده اند که تشکیل انجمن حقوق ورزش از این دست اقدامات بوده و افتخار همکاری با این انجمن در استان با هیات انجمن های ورزشی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha