۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۱
کد خبر: 85506743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی همدان نسبت به رگبار باران و رعدوبرق هشدار داد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در پی افزایش رطوبت و رشد ابر، رگبار باران و تگرگ از فردا (پنجشنبه) در بیشتر نقاط آغاز و در این رابطه نسبت به وزش شدید باد، رعدوبرق و آبگرفتگی معابر در مناطق مختلف استان، هشدار سطح زرد صادر شده است.

روح الله زاهدی روز چهارشنبه با تشریح شرایط جوی استان، به خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش شدید باد، رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرعت وزش باد دیروز در گل‌تپه به ۷۰ کیلومتر در ساعت رسید، اظهار کرد: سرعت وزش باد در ساعات بعداز ظهر امروز و فردا افزایش می یابد و در برخی از نقاط احتمال شکسته شدن شاخه و برگ درختان و آسیب به برنرها و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

زاهدی تصریح کرد: طی امروز و فردا وزش شدید باد پدیده غالب بیشتر نقاط استان است و احتمال تگرگ و رگبار باران به ویژه در مناطق شمالی استان وجود دارد.

وی با اشاره به ثبات نسبی دمای هوا تا سه روز آینده بیان کرد: با توجه به احتمال وقوع رعد و برق در مناطق کوهستانی استان، کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری و عشایر و چوپانان نیز نکات ایمنی را در این رابطه رعایت کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: برای روز شنبه فعالیت این موج به اوج خود می‌رسد و پس از آن شرایط جوی استان پایدار می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد و فامنین با ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و بهار با ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهرهای استان بوده‌اند.

باقری شکیب عنوان کرد: دمای بیشینه و کمینه هوای همدان نیز به ترتیب ۳۲ و ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha