باد با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت « پیش قلعه» خراسان‌شمالی را درنوردید

بجنورد-ایرنا- مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: شبانه روز گذشته باد شدید با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت « پیش قلعه » مرکز شهرستان مانه را درنوردید که بیشترین میزان سرعت وزش باد استان را داشت.

نوربخش داداشی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وزش باد شدید برای مناطق مختلف استان در روزهای آتی نیز پیش بینی شده است.

وی افزود: جو ناپایدار برای امروز و فردا در استان حاکم است و پدیده غالب جوی روزهای آتی وزش باد گاهی وزش باد شدید با گرد و خاک محلی و کاهش دما است.

داداشی اظهار کرد: برای عصر امروز وزش باد همراه با خیزش گرد و غبار در مناطق مختلف بویژه در جنوب شرق و نوار مرکزی استان پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، وزش باید شدید در مناطق مختلف استان سبب خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا شده است به طوری که در برخی ساعات، شاخص کیفی هوا در بجنورد به حدود ۲۰۰ رسید و در شرایط ناسالم برای تمامی گروه های جامعه قرار گرفت.

هوا خنک تر می شود

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی افزود: مردم استان در مناطق مختلف تا پایان هفته جاری کاهش دمای هوا به میزان چهار تا ۶ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

وی گفت: شبانه روز گذشته پیش قلعه با بیشینه دمای۴۲ درجه سانتیگراد گرم ترین و کوسه با کمینه دمای ۱۳ درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه استان گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کمینه دمای بجنورد در این مدت ۱۶.۲ درجه سانتیگراد و بیشینه دمای آن ۳۷.۴ درجه سانتیگراد گزارش شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha