«نونوار چمن» را چه کنیم

ساری - ایرنا - هواداران تیم فوتبال دریای کاسپین در حالی این روزها اولین جوانه های چمن بازسازی شده ورزشگاه هفت تیر بابل را به نظاره نشستند، که تیم دریا دیگر در لیگ دسته اول حضور ندارد و دوستداران فوتبال در ۲۴ ساعت گذشته این سوال برای آنها مطرح شد که با این ورزشگاه بازسازی شده چه باید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوادارن تیم فوتبال دریای کاسپین که به خاطر بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل یک سال خانه به دوش بودند و به ناچار برای تشویق و حمایت دریای بابل در ورزشگاه سیمرغ بازی های نماینده مازندران را دنبال می کردند.

این هواداران امیدوار بودند در فصل آینده دریای بابل در ورزشگاه هفت تیر این شهر بازی خواهد کرد و شوق فوتبالی برای دوستداران این رشته ورزشی به نقطه اوج خود خواهد رسید.

بعد از سوت پایان بازی چادرملوی اردکان و دریای بابل که شامگاه دوشنبه هفته جاری به صدا درآمد همه آرزوهای هواداران دریای بابل به سراب تبدیل شد و نماینده مازندران در لیگ دسته اول فوتبال کشور با کسب ۳۱ امتیاز در رده ۱۶ جدول قرار گرفت و به لیگ دسته ۲ فوتبال کشور سقوط کرد.

در ۲۴ ساعت گذشته افسوس هواداران فوتبالی در شبکه های اجتماعی به اوج خود رسید، چون تیم محبوب شهرشان فقط با یک امتیاز کمتر نسبت به داماش گیلان در جایگاه ۱۶ جدول قرار گرفت و در لیگ ماندگار نشد.

در زمان حاضر این سوال برای هواداران فوتبال مطرح شد که بازسازی ورزشگاه هفت تیر بابل که به صورت حرفه ای و با دانش روز کشور در حال تکمیل است آینده آن به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

دولت برای بازسازی چمن این ورزشگاه در گام نخست ۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد و در یک ماه اخیر ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید برای تکمیل زنجیره بازسازی چمن این ورزشگاه اختصاص داد.

آن چیزی که کارشناسان را نگران کرد نگهداری این ورزشگاه بعد از افتتاح رسمی آن است چون هزینه نگهداری این زیر ساخت ها بسیار سنگین است و اگر نگهداری آن به درستی انجام نشود همه زحمت ها به هدر خواهد رفت.

«نونوار چمن» را چه کنیم

هزینه بالای نگهداری ورزشگاه

کارشناس فوتبال در گفت گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هزینه نگهداری ورزشگاه هفت تیر بابل بعد از افتتاح رسمی هر ماه بیش از یک میلیارد ریال است.

قاسم عباسی اظهار کرد: اگر ورزشگاه هفت تیر بابل بعد از افتتاح به حال خود رها شود همه زحمت ها و هزینه های کلان صورت گرفته بر باد خواهد رفت.

وی با بیان این که ورزشگاه هفت تیر بابل یک سرمایه برای ورزش فوتبال مازندران محسوب می شود، ادامه داد: اعتقاد ما این است نگهداری این ورزشگاه به مراتب مهم تر از بازسازی آن است.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: بدون تردید اگر دریای کاسپین بابل در لیگ آزادگان ماندگار بود مسابقه های خود را در این ورزشگاه برگزار می کرد و هزینه های نگهداری ورزشگاه بر عهده باشگاه بود.

عباسی با بیان این که با سقوط دریای بابل به دسته ۲ فوتبال کشور شرایط متفاوت از گذشته شد، ادامه داد: این زمین فوتبال محل تمرین نخواهد بود و فقط مسابقه های رسمی در آن برگزار خواهد شد.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: مسوولان استانی و شهرستانی برای نگهداری این ورزشگاه به طور جدی باید چاره اندیشی کنند و اجازه ندهند این همه سرمایه ملی که برای بازسازی هفت تیر هزینه شد به هدر برود.

بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل که یکی از مصوبات دور نخست سفر هیات دولت به مازندران بود بعد از گذشت یک سال و سرمایه گذاری حدود ۴۵۰ میلیارد ریالی دولت به روزهای خوش خود رسید و اولین جوانه ها در این ورزشگاه سبز شد.

«نونوار چمن» را چه کنیم

برای نگهداری این چمن بازسازی شده نیازمند ساخت تاسیسات زیرساختی جدید برای سرمایش و گرمایش در این مجموعه بود که دولت برای این امر هم ۳۰۰ میلیارد اعتبار اختصاص داد که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل که در گام نخست از خاک برداری از این زمین فوتبال آغاز شده بود چندین مرحله فنی و زیرساختی داشته است که همه آنها با موفقیت به پایان رسیده و آماده بذر پاشی شد.

ورزشگاه هفت تیر هنگام آغاز طرح توسعه فاز نخست چهار هزار صندلی داشت که در این طرح ۲ هزار صندلی به آن اضافه شد تا بتواند فضای بیشتری برای فوتبال دوستان بزرگ ترین شهرستان مازندران فراهم کند.

این طرح طبق گفته مسوولان وقت ۶ میلیارد ریال هزینه داشت که ۲ هزار متر مربع فضا برای نصب صندلی های جدید، اتاق رختکن بازیکنان مهمان و میزبان، اتاق مربی، اتاق داوران و ناظر فدراسیون در ضلع غربی اضافه شد.

براساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود طرح توسعه و تجهیز فاز دوم به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در ضلع شمالی ورزشگاه اجرایی شود تا بتواند تعداد صندلی های آن را به ۱۰ هزار عدد برساند.

گام دوم در ظاهر به سرانجامی نرسید و به همین دلیل ورزشگاه شهدای هفت تیر بابل که در سال‌های نه چندان دور با بازی تیم های خونه به خونه مازندران و دریای کاسپین روزهای شادی را برای بابلی ها به ارمغان می آورد به علت شرایط نامساعد زمین و فقدان امکانات حداقلی از نظر سازمان لیگ، اجازه برگزاری بازی‌های تیم فوتبال دسته یکی را نداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha