۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85505410
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازیافت غیراصولی پلاستیک، معضلِ آلایندگی اطراف شهر اصفهان است

اصفهان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان‌ اصفهان گفت: کارگاه‌های غیرمجاز بازیافت پلاستیک با قدرت آلایندگی شدید هوا، معضل این روزهای اطراف شهر اصفهان است.

مهدی پورقاسم روز سه‌شنبه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: واحدهای بازیافت غیرمجاز پلاستیک در برخی مناطق شهر اصفهان از جمله مجموعه کارگاه‌های غیرمجاز «کانال نوربخش» یا «المهدی» به ذوب گونی‌های مستعمل می‌پردازند و آلودگی فوق‌العاده زیادی ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: این واحدها از بازیافت گونی‌های مستعمل، مواد پلاستیکی درجه ۲ و سه تولید می‌کنند که به‌هیچ عنوان بهداشتی نیست و در صورت شناسایی در هر نقطه‌ای از اطراف شهر بشدت با آنها برخورد می‌کنیم.

پورقاسم اظهار داشت: در چند ماه گذشته حدود ۱۵ واحد غیرمجاز بازیافت پلاستیک در کانال نوربخش شناسایی، پلمپ و دستگاه‌های آنها جمع‌آوری شد.

وی گفت: کارگاه‌های غیرمجاز بازیافت پلاستیک همچنین در منطقه «قهجاورستان» نیز وجود دارند که در زمان ذوب گونی‌های مستعمل، دود خیلی شدید ایجاد می کنند و موجب آلودگی هوا می شوند.

به گفته پورقاسم، این واحدهای غیراصولی بازیافت پلاستیک در اطراف اصفهان بخصوص محدوده قهجاورستان، کانال نوربخش بیشتر متعلق به اتباء خارجی است و حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان موارد شناسایی شده آنها را تعطیل کرده است.

وی تاکید کرد: حفاظت محیط زیست مدافع اصولی بازیافت پلاستیک است اما با کارگاه‌های غیرمجازِ بازیافت که ایجاد آلایندگی کند، بدون هیچ تعارفی برخورد می کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس ضوابط و معیارهای استقرار واحدهای صنعتی، احداث و بهره برداری از واحدهای بازیافت ضایعات با رعایت ضوابط مربوطه در خارج از شهر و شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان و همچنین فعالیت توام با عدم آلایندگی محیط زیست پیش بینی شده است.

طبق آخرین آمار دریافتی از شهرداری‌های مناطق پانزده‌گانه اصفهان، حدود ۳۴۰ واحد کارگاه جمع‌آوری و بازیافت ضایعات پلاستیکی غیر مُجاز در این شهر شناسایی شده است.

شهروندان می توانند گزارش‌ها و شکایت‌های خود درباره ایجاد آلودگی و تخریب محیط زیست را از طریق سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

شهرستان اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و دارای چهار شهر اصفهان، بهارستان، زیار و قهجاورستان، هفت دهستان و ۸۰ روستاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha