وقتی فدراسیون والیبال فریب خورد؛ رویافروشی پائز برای پُر کردن رزومه

تهران- ایرنا- فدراسیون والیبال در انتخاب پائز تنها به وعده‌های این مربی اکتفا کرد و به سایر شاخصه‌هایی که برای هدایت تیم ملی نیاز است اهمیت نداد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال با ناکامی مطلق، دو هفته ابتدایی لیگ ملت‌ها را به پایان رساند و پائز که با کلی وعده و وعید هدایت این تیم را بر عهده گرفته بود پس از هفتمین شکست تیم ملی از سمتش برکنار شد. پائز به عنوان دستیار سال‌ها در سطح اول والیبال دنیا فعالیت کرده بود اما هیچگاه سرمربی یک تیم بزرگ و مطرح ملی و حتی باشگاهی نبود و هدایت تیم ملی والیبال ایران نخستین تجربه مهم او به عنوان نفر نخست کادرفنی بود.

همان زمان که فدراسیون والیبال اقدام به عقد قرارداد با پائز کرد انتقادها از انتخاب این مربی آغاز شد. هر چند بخشی از این انتقادها به واسطه ناکامی دلالان در تحمیل مربی مورد نظرشان بود و فدراسیون والیبال هم به درستی اجازه نداد مربی‌ای انتخاب شود که مورد حمایت دلالان است؛ اما واقعیت این است که فدراسیون والیبال در تور وعده‌های جذاب پائز گرفتار شد.

وقتی فدراسیون والیبال فریب خورد؛ رویافروشی پائز برای پُر کردن رزومه

مرور صحبت‌های وحید مرادی، سرپرست پیشین فدراسیون والیبال که انتخاب پائز توسط او انجام شد و همینطور وعده‌های این مربی، مصداقی برای این ادعاست. مرادی پس از انتخاب پائز به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران به ایرنا گفته بود:« او یکی از مربیان سرشناس است و افتخارات زیادی در کنار بلین در فرانسه داشت. موفقیت‌های چشمگیری در لیگ ژاپن کسب کرده بود و حتی بازیکنان مطرح دنیا مثل کوبیاک زیر نظر او کار کردند. پائز پس از ۴ سال از تیم پاناسونیک رفت و تیلیه جایگزین او شد؛ اما نتوانست افتخارات پائز را کسب کند. او مربی بی ادعایی اما کارکشته و خیلی علاقه‌مند است با ایران به المپیک برود. پائز می‌گفت صعود به المپیک سخت است اما برای رسیدن به آن می جنگد.»

نکته‌ای که مرادی هم در این گفت‌وگو و هم در گفـت‌وگوهای دیگر که با رسانه‌ها داشت بارها آن را مدنظر قرار داد امیدواری عجیب پائز به کسب سهمیه المپیک بود. پائز به خوبی دریافته بود که کسب سهمیه المپیک تا چه حد برای فدراسیون والیبال ایران اهمیت دارد و بر همین اساس مدام وعده صعود به المپیک می‌داد.

باید امیدوار بود تجربه ناموفق پائز دیگر تکرار نشود و فدراسیون والیبال، مربی‌ آینده تیم ملی را بر اساس واقعیت‌ها انتخاب کند. والیبال ایران نیازمند مربی‌ای است که بتواند با ساختارسازی آینده تیم ملی را بیمه کند و این مسئله نیازمند یک پروسه طولانی‌مدت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha