بهسازی و ساخت ۲۱۰ کیلومتر راه روستایی آذربایجان‌شرقی در حال اجراست

تبریز - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۱۰ روستا در این استان وجود دارد، گفت: امسال عملیات بهسازی، ساخت و آسفالت ۲۱۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آغاز شده است.

«اورجعلی علیزاده»، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰ روستای استان بالای ۲۰ خانوار دارند، افزود: بر اساس قانون برنامه توسعه، احداث راه مناسب و آسفالته برای این روستاها از وظایف این اداره کل محسوب می شود.

وی اظهار کرد: در زمان کنونی ۹ هزار و ۷۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آن ها آسفالته است ۹ هزار و ۷۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آن ها آسفالته است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، آسفالت سایر راه های روستایی نیز بر اساس اولویت انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع راه های روستایی استان پنج هزار و ۸۵۰ کیلومتر راه آسفالته است، ۵۷۴ کیلومتر راه احداث شده ولی آسفالت نشده و سه هزار و ۳۷۰ کیلومتر راه روستایی نیز خاکی و نیازمند بهسازی و آسفالت است.

علیزاده، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، امسال برای بهسازی، احداث و آسفالت ۲۱۰ کیلومتر راه روستایی استان هشت هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، اجرای عملیات بهسازی، احداث و آسفالت، در سه بازه سه ماهه تدوین شده و در هر بازه زمانی ۷۰ کیلومتر راه روستایی اجرا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی از برنامه سه ماهه اول امسال حدود ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر راه روستایی استان بهسازی، احداث و آسفالت شده است.

در زمان کنونی از برنامه سه ماهه اول امسال حدود ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر راه روستایی استان بهسازی، احداث و آسفالت شده است.

علیزاده، شرایط جوی سه ماهه اول سال جاری و بدهی به پیمانکاران را از دلایل کندی سرعت در اجرای این طرح اعلام کرد و افزود: در صورت مساعد شدن شرایط جوی و پرداخت بدهی پیمانکاران، سرعت عملیات بهسازی، احداث و آسفالت راه های روستایی استان سرعت می گیرد.

وی اظهار کرد: در صورت تحقق برنامه امسال در حوزه راه روستایی، تعداد راه های روستایی آسفالته استان به بیش از ۸۰ درصد می رسد.

بهسازی و ساخت ۲۱۰ کیلومتر راه روستایی آذربایجان‌شرقی در حال اجراست
اورجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی

۶۵۰ کیلومتر راه روستایی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم بهسازی و آسفالت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در جریان سفر اول رییس جمهور به استان ۶ هزار میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی اختصاص یافت.در جریان سفر اول رییس جمهور به استان ۶ هزار میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی اختصاص یافت، گفت: ۱۰۰ درصد از این اعتبار تحقق یافته و ۶۵۰ کیلومتر از راه های روستایی استان بهسازی و آسفالت شده است.

علیزاده، ادامه داد: این استان دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه است که از این میزان حدود چهار هزار کیلومتر شبکه راه های اصلی و شریانی و ۱۰ هزار کیلومتر شبکه راه روستایی است.

وی یادآور شد: در زمان کنونی ۲۷۶ پروژه در حوزه راه روستایی استان فعال است که قرارداد تعدادی از آن ها منعقد شده، تعدادی در حال اجراست و تعدادی نیز منتظر پرداخت بدهی به پیمانکار برای شروع عملیات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha