۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۴۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85503631
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سالانه ۱۵ هزار ازدواج در استان گلستان ثبت می‌شود

۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۴۹
کد خبر: 85503631
سالانه ۱۵ هزار ازدواج در استان گلستان ثبت می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا- معاون امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به وجود ۶۰۰ هزار جوان ۱۸ تا ۳۵ سال در استان، گفت: سالانه حدود ۱۵ هزار ازدواج در گلستان ثبت می‌شود.

به گزارش ایرنا، حامد ملاحسنی یکشنبه شب در حاشیه مراسم جشن وصال در گنبدکاووس به خبرنگاران اظهار کرد: ستاد هفته ازدواج در گلستان تشکیل شد و با هماهنگی فرمانداران و تشکل‌های مردمی بیش از ۲۰ جشن وصال (ازدواح آسان و آسمانی) در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ازدواج ۷۰۰ زوج در سال گذشته در قالب جشن وصال در گلستان، افزود: به عنوان نمونه بیشترین تعداد زوج‌های جوانی که در جشن وصال سال گذشته شرکت کردند با ۳۰۰ زوج مربوط به علی‌آبادکتول بود و امسال برای ۱۲۰ زوج در این شهرستان برنامه ریزی شده‌است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان ادامه داد: امسال بر اساس تقاضای زوج‌های جوان تلاش داریم بیش از آمار سال گذشته شاهد برگزاری جشن ازدواج آسان و آسمانی به مناسبت هفته ازدواج در استان باشیم.

سالانه ۱۵ هزار ازدواج در استان گلستان ثبت می‌شود

ملاحسنی گفت: علاوه بر برگزاری جشن‌های وصال، ۲۲ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سراسر استان به مناسبت هفته ازدواج به صورت رایگان به زوج‌های جوان خدمات خواهند داد.

وی از رونمایی مرکز مجازی وصال شیرین در هفته ازدواج خبر داد و بیان کرد: این مرکز کمک می‌کند تا ۲۰ درصد از خدمات ازدواج در سراسر استان با هماهنگی صنوف مرتبط برای زوج‌های جوان ارزان سازی شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان افزود: همچنین آموزش‌های پیش از ازدواج برای مجردان هم به صورت رایگان در هفته ازدواج ارائه می‌شود چرا که معتقدیم مهمترین رکن ازدواج انتخاب صحیح و آموزش‌های پیش از ازدواج است.

ملاحسنی گفت: میانگین سن ازدواج پسران در گلستان ۲۹ سال و سه ماه و میانگین سن دختران ۲۵ سال است.

فرماندار گنبدکاووس هم در این مراسم، زندگی حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) را بهترین الگو برای جوانان دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند بسترهایی لازم را برای ازدواج جوانان فراهم کنند.

مهدی دهرویه افزود: بر اساس طرح جوانی جمعیت تمام تلاش‌ها بر این است تا امکانات و بسترها برای تسهیل ازدواج و تامین زمین برای ساخت مسکن جوانان فراهم شود.

گنبدکاووس با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha