۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85501172
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۰ شاعر برگزیده جشنواره «شعر روح‌الله» معرفی شدند

اصفهان- ایرنا- هفدهمین جشنواره «شعر روح‌الله» با معرفی ۲۰ شاعر برگزیده و نفرات شایسته تقدیر، به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا روابط عمومی هفدهمین جشنواره شعر روح‌الله روز جمعه به نقل از داور و مجری اختتامیه این جشنواره اعلام کرد: شعر و ادبیات، کهن‌ترین هنر ایرانیان است و شعر با زبان پارسی بیش از هزار سال قدمت دارد.

سعید بیابانکی اظهار داشت: بطور قطع بخش عمده تاریخ، تمدن، اخلاق، فرهنگ، عرفان، اعتقادات و مذهب که به ما به ارث رسیده، بواسطه اشعار فارسی است.

وی با بیان‌اینکه شاعران رسالت بزرگی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: اگر آثار سعدی، حافظ، عطار، مولانا و سایر شعرای ایرانی نبود، شاید ما در جایگاه کنونی خود قرار نداشتیم و این بزرگان شعر و ادب فارسی بواسطه اشعار خود برای ما هویت ساختند.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان نیز در این آیین گفت: فراخوان هفدهمین جشنواره شعر روح‌الله، زمستان سال گذشته منتشر و پس از آن بصورت شبکه‌ای به سراسر کشور ارسال شد.

مهدی بُنکدار افزود: بیش از یک هزار و ۱۷۰ اثر از ۵۰۳ شاعر به دبیرخانه رسید و این اشعار در مرحله نخست غربالگری شد و در مرحله بعد بیش از ۱۷۰ اثر به مرحله داوری نهایی راه یافت.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره ثابت کرد که یاد امام در نسل جوان زنده است چرا که اشعار رسیده از لحاظ محتوایی، فنی و ساختاری فراتر از انتظار بود و اگر این جشنواره نبود، چنین موضوعی هم درک نمی‌شد.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اصفهان با تقدیر از استقبال نوجوانان در ارائه آثار خود به این رویداد ادبی بیان کرد: پیش از انتشار فراخوان جشنواره، ۲۴ نشست ادبی در ۲ سال گذشته با حضور پیشکسوتان عرصه ادبیات برگزار شده بود.

به گفته وی، ۲ نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان نیز برپا شد و بخش ادبیات کودک و نوجوان بصورت یک جشنواره مستقل در آینده برگزار می‌شود.
سرپرست معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) هم با تقدیر از عوامل برگزارکننده این جشنواره اظهار کرد: جشنواره شعر روح‌الله سال‌هاست در اصفهان برگزار می‌شود و هدف آن شناسایی استعدادهای ادبی و گسترش زبان شعر اجتماعی و عرفانی است.

جهانگیر قاسمی افزود: برگزاری ۱۷ دوره جشنواره شعر روح‌الله نشاندهنده موفقیت این رویداد و فرصتی برای نسل جدید است که می‌خواهد با آرمان‌های امام آشنا شود.

در این جشنواره از اثر جدید«رضا بدرالسما» هنرمند نگارگر اصفهان رونمایی شد و برگزیدگان این جشنواره به شعرخوانی پرداختند.
در این مراسم همچنین از «صائم کاشانی» پیشکسوت شعر و ادب و مدیر انجمن ادبی سخن کاشان و «عباسعلی مرشدی‌پور» شاعر و پیشکسوت داران تقدیر شد.
در پایان «سعید ایران‌نژاد»،«زهرا علی‌دوستی»، «زینب رضایی»،«فائزه امجدیان»،«حمزه محمودی»،«مریم کرباسی»،«عاطفه جعفری»،« قاسم بای»، «محسن کاویانی» و «میثم داوودی» بعنوان نفرات برگزیده و «حسن اسحاقی»،«طیبه عباسی»، «سیدعلی‌محمد نقیب»، «فائزه زرافشان»، «ناصر دوستی»، «محبوبه صمصام‌ شریعت»،«حسن خسروی وقار»،«پریسا مرتضوی»،«مجتبی صفدری» و «مصطفی توفیقی» بعنوان افراد شایسته تقدیر این جشنواره معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha