۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۲۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85500666
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کمبود محیط‌بان چالش اصلی محیط زیست خراسان شمالی است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت:  کمبود محیط‌بان چالش اصلی این اداره کل است به طوری که شمار این نیرو ها دست کم باید سه برابر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا شکاریان روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون ۷۰ درصد چارت سازمانی این اداره کل خالی است که ۴۰ درصد آن مربوط به محیط بانان است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از ۵۰ محیط بان کار حفاظت و صیانت از مناطق تحت مدیریت استان را بر عهده دارند.

شکاریان تعارض حیات وحش و دامداران و افزابش شکار را از دغدغه های زیست محیطی استان عنوان کرد و افزود: مدیریت پسماند از دیگر دغدغه ها در استان است.

وی درباره نگرانی از مدیریت پسماند در استان گفت: ایجاد کارخانه کمپوست در شهرستان بجنورد همچنان درگیر مشکلات اجتماعی بوده و این امر از سال های گذشته بلاتکلیف مانده است.

شکاریان اظهار کرد: ایجاد مرکز پردازش و کارخانه کمپوست بجنورد در حالی که تاییدیه محیط زیست دارد و دستگاه های اجرایی ایجاد سایت پسماند در این مکان را تایید کردند، همچنان درگیر مسائل اجتماعی حل نشده است.

وی با بیان اینکه جابه جایی کارخانه کمپوست یکهزار میلیارد ریال هزینه دارد افزود: بیش از ۱۰ سال است که کارخانه کمپوست به علت مشکلات اجتماعی و انتقادها از بوی تعفن ناشی از فعالیت این واحد تولیدی تعطیل است.

شکاریان ادامه داد: مطالعات لازم برای جانمایی ساخت کارخانه کمپوست انجام شده تا مشکلات پیشین در فعالیت این کارخانه تکرار نشود به گونه ای که در جانمایی مکان جدید، فاصله مناسب با مناطق مسکونی روستایی رعایت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه انباشت زباله ها در کوه باباموسی سبب گلایه اهالی روستاهای اطراف شده است، خاطرنشان کرد: با آغاز فعالیت این کارخانه، مشکل دپو و تجمع زباله در کوه باباموسی برطرف می شود.

به گزارش ایرنا، کارخانه کمپوست بجنورد در سال ۹۱ با حضور وزیر کشور وقت به بهره برداری رسید اما پس از فعالیت ۶ ماهه به علت اعتراض و مخالفت اهالی روستاهای حاشیه تعطیل شد.

اکنون زباله شهر بجنورد در حاشیه کوه باباموسی دفن می شود.

وی درباره صدور مجوزهای لازم برای اکتشاف و برداشت ماده معدنی در منطقه آلبلاغ در ساریگل اسفراین گفت: برداشت ماده معدن سرب و روی با حفر تونل و زیرزمینی انجام می شود از این رو این اقدام با کمترین تخریب ‌ و آسیب خواهد بود

وی درباره نگرانی ها از آلودگی منابع آب در سد بیدواز اسفراین گفت: با توجه به برداشت مواد معدنی به صورت تونل و زیرزمینی، امکان آلودگی آب سد بیدواز بسیار پایین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha