۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85496163
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری ادبی شعر «روح الله» رسید

اصفهان- ایرنا- دبیر هفدهمین جشنواره سراسری ادبی شعر «روح‌الله» از وصول یک هزار و ۱۷۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید اکبر هاشمی روز شنبه در جمع خبرنگاران، آثار رسیده را در قالب کلاسیک، شعر سپید، نیمایی و کودک و نوجوان عنوان کرد و افزود: ۱۷۰ اثر از مجموع آثار رسیده به این دبیرخانه، پس از ۲ مرحله داوری به مرحله نهایی راه یافت که از این تعداد حدود ۴۰ اثر انتخاب و ۱۰ اثر برگزیده و ۱۰ اثر نیز شایسته تقدیر شد.

دبیر برگزاری هفدهمین جشنواره سراسری ادبی شعر «روح‌الله» اظهار داشت: تبلیغات گسترده ای در این دوره برای جذب مخاطبان انجام شد.

وی اضافه کرد: در این دوره برای نخستین بار بخش کودک و نوجوان به جشنواره اضافه و ۲ اثر در این بخش نیز برگزیده شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: آثار برگزیده به استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، قم، خراسان رضوی، گلستان و فارس و کشور افغانستان اختصاص دارد و جوایز ترکیبی نقدی و غیرنقدی به نفرات برتر اهدا خواهد شد.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی اصفهان نیز در این نشست گفت: جشنواره سراسری ادبی شعر «روح‌الله»، یکی از رویدادهای فرهنگی کشور است که برگزاری آن بدلیل محدودیت‌های بودجه ای و مساله کرونا، با ۲ ساله وقفه مواجه شد.

مهدی بنکدار با بیان اینکه این رویداد بعنوان یک جشنواره موضوعی و تخصصی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است، افزود: حدود ۴۰ درصد آثار رسیده به دبیرخانه جشنوار از شهرها و استان‌های دیگر (خارج از استان اصفهان) ارسال شده است.

به گفته وی، الهام از اندیشه و سیره عملی امام در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی، مقاومت و اقتدار ملی از بخش های اصلی جشنواره سراسری ادبی شعر «روح‌الله» است.

بنکدار خاطرنشان کرد: این جشنواره و رویداد فرهنگی و ادبی گرچه در اصفهان برگزار می‌شود، اما بصورت ملی و سراسری است.

وی گفت: برگزاری کارگاه‌های هنری، ادبی با حضور اساتید مطرح در نگارستان امام خمینی اصفهان و تعدادی از شهرستان‌های استان، نشست‌های ادبی در نگارستان و تجلیل از شُاعرانی که در راستای ترویج اندیشه‌های امام آثار خلق کرده‌اند، از برنامه‌های جنبی در طول برگزاری این رویداد فرهنگی و ادبی خواهد بود.

بنکدار اظهار داشت: برقرای ارتباط کودکان و نوجوانان با اندیشه و سیره حضرت امام از برنامه‌های این موسسه در سال های اخیر بوده و از ویژگی‌های این دوره از جشنواره نیز اختصاص بخش ویژه برای کودکان و نوجوانان است.
به گزارش ایرنا، هفدهمین جشنواره سراسری ادبی «شعر روح‌الله» هفدهم خرداد جاری در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.

در این نشست از پوستر هفدهمین جشنواره سراسری ادبی «شعر روح‌الله» با حضور خبرنگاران استان اصفهان رونمایی شد.

۱۱۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری ادبی شعر «روح الله» رسید

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha