هشدار زرد برای سمنان؛ افزایش دمای هوا و تندبادهای لحظه‌ای در راه است

سمنان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی سمنان با اعلام هشدار زرد، گفت: افزایش سه تا پنج درجه سانتیگراد دمای هوا، بارش‌های پراکنده، خفیف و رگباری در مناطق شمالی و ارتفاعات و وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای در غالب نقاط این استان از عصر امروز(پنجشنبه) تا روز شنبه در پیش است.

ایرج مصطفوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی از اواخر وقت پنجشنبه تا اواخر وقت شنبه وزش بادشدید و تندبادهای لحظه‌ای و باران خفیف و رگباری در این استان فعال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی سمنان گفت: مهمترین توصیه‌های هواشناسی در این مدت خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، لایروبی شبکه آبراه‌ها، خودداری از تردد و توقف خودرو زیر درختان خشک، ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت، توجه به استحکام تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها است.

وی با اشاره به دمای کمینه و بیشینه امروز (پنجشنبه) شهر سمنان به میزان ۲۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد، افزود: مرکز استان پایان هفته کمینه دمای ۲۷ و بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، اطلاع از وضعیت هوا نقشی مهم در تصمیم‌گیری برای مسافرت‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای دارد.

استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی گلوگاه اتصال استان‌های شمالی به استان‌های جنوبی کشور محسوب می‌شود و سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر در محور غربی- شرقی کشور از این استان عبور می‌کنند.

افزایش دمای هوا و تندبادهای لحظه‌ای میهمان استان سمنان است

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منبعی مناسب برای کسب اطلاع از وضعیت هوا در مناطق مختلف استان سمنان است و در قاب خبر «هوای آخر هفته سمنان» پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی روزهای پایانی هفته به ویژه در مناطق نمونه گردشگری، جاذبه های طبیعی و همچنین محورهای ارتباطی را به اطلاع مخاطبان می‌رساند.

سمنان با پایتخت و هفت استان مهم کشور شامل قم، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و مازندران همجوار و دارای بیش از یکهزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که اطلاع از وضعیت هواشناسی به مسافران در داشتن سفری ایمن و انتخاب «استان هفت اقلیم سمنان» برای مقصد گردشگری کمک می‌کند.

استان سمنان در نوار شمالی دارای مناطق نمونه گردشگری با آب و هوای کوهستانی و معتدل مانند شهمیزراد در شهرستان مهدیشهر و بسطام در شهرستان شاهرود است و از سوی دیگر نقاط بکر کویری در بخش میانی و جنوبی این استان قرار دارد که بخش‌هایی از شهرستان‌های سمنان، سرخه، آرادان، دامغان و گرمسار را شامل می‌شود که هر کدام از این اقلیم‌ها دارای آثار تاریخی و نقاط گردشگری طبیعی است.

هواشناسی استان سمنان برای بسطام و شهمیرزاد کمینه دمای ۱۹ و ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر برای آخر هفته جاری پیش‌بینی کرده است.

رضوان در شهرستان میامی از جمله مناطقی در استان سمنان محسوب می‌شود که بیش از مناطق دیگر از رحمت الهی برخوردار است و ارتفاعاتش جزو مناطق سردسیر محسوب می‌شود و هواشناسی استان پایان هفته، میانگین کمینه دمای ۱۳ درجه سانتیگراد بالا صفر در برخی ساعت‌ها وزش باد و رشد ابر برای این نقطه پیش‌بینی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha