۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 1018
کد خبر: 85494141
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اوج هیجان/ فوتبال، روی خوش به یزدی‌ها نشان می‌دهد؟

۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبر: 85494141
محمد حسین فلاح
اوج هیجان/ فوتبال، روی خوش به یزدی‌ها نشان می‌دهد؟

یزد- ایرنا- امروز استان یزد، یکی از تاریخی‌ترین روزهای فوتبالی خود را در پیش دارد؛ رقابت با فجر سپاسی شیراز برای لیگ برتری شدن؛ اگر عصر امروز پنجشنبه تیم رده سومی چادرملو یزد از رقیب سرسخت خود که در رده دوم جاخوش کرده عبور کند لیگ برتری میشود، آرزویی که برای مردم این استان ۲۰ ساله شده است.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال چادرملو اردکان در هفته سی و دوم مسابقات لیگ دسته اول کشور، میزبان تیم فجر شهید سپاسی شیراز است و برای رسیدن به لیگ برتر راهی جز شکست حریف مدعی خود در خانه ندارد.

امروز همه نگاهها به ورزشگاه شهید نصیری است، امروز بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار یزدی مشتاق، چشم به ساق‌های ۱۱ فوتبالیست برومند خود دارند ؛ نیاز به معجزه نیست، اگر همت کنند و شانس هم از آنها روی‌گردان نشود می‌توانند تاریخ‌سازی کنند.

یزدی های مشتاق، ۲۰ سال است که انتظار می کشند، ۲ دهه قبل برای اولین و آخرین بار، تیم فوتبال شهید قندی یزد، لیگ برتری شد و البته یکسال بیشتر دوام نیاورد و دوباره همه چیز به سال های آینده کشیده شد و امروز همان روزی است که باید این انتظار طولانی تمام شود و یزدی ها رستگار شوند.

لیگ برتری شدن یعنی ایجاد انگیزه و امید در نوجوانان و جوانان یزدی، یعنی اشتیاق مردمان این مروز و بوم به ورزش کردن، یعنی اینکه ما هم با وجود همه نامهربانی ها و کمبودها می توانیم عرض اندام کنیم؛ یعنی لیگ برتر فقط برای تیم های متمول و پایتخت نشین نیست، یعنی یزد پر از استعداد است و فقط به کمی توجه نیاز دارد.

امروز همه نگاهها به ورزشگاه شهید نصیری یزد است، امروز بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار یزدی مشتاق، چشم به ساق‌های ۱۱ فوتبالیست برومند خود دارند

داشتیم عادت به این می کردیم که یزدی نمی توانند، امکاناتش را ندارند و زورشان به دیگر تیم‌های قدرتمند ایرانی نمی رسد؛ اما تیم چادرملوی اردکان آمده است تا این تفکر را باطل و اعلام کند یزدی می‌تواند.

عصر امروز پنجشنبه تیم فوتبال چادرملوی اردکان، میزبان تیم فجر سپاسی شیراز است، تیمی که قبلا طعم حضور در لیگ برتر را چشیده اما نماینده یزد اگر موفق به شکست حریف شود برای نخستین بار خواهد بود که به این رقابت های معتبر پا می‌گذارد.

تیم فوتبال چادرملو در صورتی که موفق شود امروز تیم قدرتمند فجر سپاسی را شکست دهد لیگ برتری میشود و ۲ بازی باقی مانده آنها بیشتر حکم تشریفات را دارد مگر آنکه اتفاق ناخوشایندی رخ دهد.

۲ حریف بعدی تیم چادرملو، قعرنشینان جدول هستند که بر روی کاغذ، شکست آنها در برابر تیم سوم جدول نباید کار سختی باشد؛ اما نماینده یزد برای آنکه کار را به اما و اگر نکشاند باید امروز تیم شیرازی را متوقف کند و راهی لیگ برتر شود.

از سه بازی باقی مانده یزدیها، ۲ تا در خانه و دیگری در زمین حریف است و این برای تیم فجر سپاسی که رقیب اصلی چادرملو برای صعود به لیگ برتر است برعکس است یعنی این تیم باید ۲ بازی از سه بازی باقی مانده را در خانه حریف و فقط یکی را در خانه خود برگزار کند و این هم یکی از شانس های نماینده یزد است که باید به نحو احسن از آن استفاده کند.

و حالا همه چشمها و حواس‌ها به ورزشگاه شهید نصیری یزد ختم شده و اگر چادرملو صعود کند امشب چه غوغایی شود در یزد، همه ناامیدی‌ها و سرخوردگی‌های این ۲۰ سال گذشته پاک میشود و یزدی ها امیدوار میشوند و رغبت جوانان یزدی در این هیاهوی مشکلات روزمره زندگی، بیشتر می شود.

لیگ برتری شدن یعنی ایجاد انگیزه و امید در نوجوانان و جوانان یزدی، یعنی اشتیاق مردمان این مروز و بوم به ورزش کردن، یعنی اینکه ما هم با وجود همه نامهربانی ها و کمبودها می‌توانیم عرض اندام کنیمتا پایان هفته سی و یکم لیگ دسته اول فوتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور تیم خوب خیبر خرم آباد با کسب ۷۰ امتیاز اولین تیم راه یافته به لیگ برتر برای مسابقات فصل آینده است؛ تیم فجر شهید سپاسی شیراز با کسب ۶۷ امتیاز در مکان دوم و تیم چادرملو اردکان با ۶۶ امتیاز در رده سوم جدول مسابقات قرار دارد.

فاصله یک امتیازی تیم‌های فجر شهید سپاسی و چادرملو اردکان و اینکه تیم دوم راهی لیگ برتر می‌شود بر اهمیت و حساسیت این بازی خانگی برای یزدی‌ها افزوده است.

در انتهای جدول رده بندی مسابقات نیز تیم داماش گیلان با کسب ۲۷ امتیاز در رده شانزدهم، شاهین بندر عامری بوشهر با ۲۶ امتیاز در مکان هفدهم و تیم خوشه طلایی ساوه نیز با ۲۱ امتیاز در رده آخر جدول لیگ قرار دارد.

تیم فوتبال چادرملو اردکان برای اینکه به لیگ برتر کشور صعود کند امروز تنها یک راه در خانه و در حضور تماشاگرانش در پیش رو دارد و آن شکست دادن تیم فجر سپاسی شیراز است.

اوج هیجان در یزد/ فوتبال، روی خوش به یزدی‌ها نشان می‌دهد؟

تیم‌های داماش گیلان، مس کرمان، سایپا تهران، دریا کاسپین بابل، مس سونگون ورزقان، خلیج فارس ماهشهر، پارس جنوبی جم، خیبر خرم‌آباد، نفت مسجدسلیمان، فجرشهید سپاسی، آرمان گهر سیرجان، استقلال ملاثانی، مس شهربابک، ون پارس اسلامشهر، چادرملو اردکان، شهرداری آستارا گیلان، مناطق نفت خیز گچساران و خوشه طلایی در این رقابت‌ها حضور دارند.

در پایان این مسابقات تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی لیگ یک به لیگ برتر فصل آینده صعود می‌کنند و سه تیم پایانی جدول یعنی تیم‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم لیگ یک به لیگ دسته دوم فصل آینده(۱۴۰۴-۱۴۰۳) سقوط خواهند کرد.

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارند و این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی و ۲ هزار فضای ورزشی باز و مسقف در ۱۲ شهرستان در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha