سخنگوی وزارت امور خارجه چین: اولویت اصلی پکن، پایان جنگ غزه است

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین با ابراز نگرانی نسبت به حملات رژیم صهنویستی به شهر رفح و وضعیت متشنج دریای سرخ، اظهار داشت: اولویت اصلی چین، پایان جنگ غزه است تا ثبات در خاورمیانه ایجاد شود.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری وزارت امورخارجه چین، مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه/ ۹خرداد) در رابطه با حملات رژیم صهنویستی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و وضعیت متشنج دریای سرخ، اظهار داشت: پکن نگران وضعیت حملات اسرائیل به شهر رفح است و از تل‌آویو می خواهد به درخواست جامعه بین‌المللی توجه کرده و حملات خود به رفح را متوقف کند.

وی با بیان اینکه اینکه چین مخالف حملات به کشتی‌های تجاری بوده و امیدوار است که امنیت‌ آبراه‌های بین‌المللی حفظ شود، تصریح کرد:‌ وضعیت متشنج دریای سرخ ناشی از حملات اسرائیل به نوار غزه است و اولویت اصلی پکن هم پایان این جنگ است تا ثبات در خاورمیانه ایجاد شود.

ارتش ملی یمن بارها تاکید کرده است که در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه و توقف حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین، تنها مانع از عبور کشتی‌هایی با مبدا یا مقصد سرزمین‌های اشغالی از دریای سرخ خواهد شد و این موضوع شامل دیگر کشتی‌های تجاری نیست.

حمایت پکن از سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در عراق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با استقبال بغداد از سرمایه‌گذاری پکن در صنایع مختلف عراق، اظهار داشت: چین مایل به انجام همکاری عملی در زمینه‌های مختلف با عراق است.

وی افزود: ما ضمن استقبال از سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در عراق، از آنها حمایت خواهیم کرد.

پیشتر مائو نینگ گفته بود: پکن آماده همکاری با بغداد برای ارتقای سطح همکاری به منظور پیشبرد توافقات راهبردی سران دو کشور است.

چین خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا شد

مائو نینگ همچنین در رابطه با اینکه آمریکا اسم کوبا را از «فهرست کشورهایی که در عملیات مبارزه با تروریسم همکاری نمی کنند» حذف کرد اما همچنان نام این کشور را در «فهرست کشورهای حامی تروریسم» قرار داده است، گفت: ما از واشنگتن می خواهیم تا روابط «آمریکا-کوبا» را مطابق با اهداف و اصول منشور ملل متحد و هنجارهای روابط بین‌الملل مدیریت کرده و تحریم ها علیه هاوانا را لغو کند.

وی اضافه کرد: آمریکا و کوبا باید مناقشات و اختلافات خود را به درستی از مسیر گفت‌وگو حل و فصل کرده و برای بهبود روابط دوجانبه و حفظ صلح و ثبات در قاره آمریکا تلاش کنند.

این سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به اظهارات برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا مبنی بر همکاری هاوانا در عملیات‌های ضدتروریسمی، افزود:‌ چین از تلاش‌های کوبا برای مبارزه با تروریسم قدردانی می‌کند و قاطعانه با دخالت واشنگتن در امور داخلی هاوانا و همچنین اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم مخالف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha