قزوین، مجری طرح «هر شهید یک حافظ»

۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۳۴
کد خبر: 85492662
قزوین، مجری طرح «هر شهید یک حافظ»

قزوین - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: اجرای طرح تربیت حافظان قرآنی در قالب طرح «هر شهید یک حافظ» در قزوین آغاز شد.

به گزارش ایرنا، «حسین براتی» روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از این طرح قرآنی که در حسینیه گلزار شهدای شاهزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد، تصریح کرد: حرکتی در وزارت فرهنگ و ارشاد آغاز شده تحت عنوان قرارگاه شهید آوینی که در چند حوزه قرار است این اتفاق انجام وظیفه کند و یکی از این حوزه‌ها حوزه قرآنی است.

وی افزود: قزوین دومین استان بعد از یزد به شمار می‌رود که این طرح را اجرا می‌کند و هرکسی که در انجام این کار خیر و نورانی قدم و قلمی برداشته و کلامی بگوید تا روزی که آثار و برکات این حرکت باقی است، ثواب این کار به روح شهید آیت‌الله رییسی و همراهانشان تقدیم می‌شود.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ در کشور اشاره و بیان کرد: با توجه به پیشینه تاریخی و مذهبی قزوین، شایسته است طرح هر شهید یک حافظ در این شهر اجرا و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم پیشنهاد اجرای این طرح را به وزارتخانه ارایه داده است.

«براتی» ادامه داد: این طرح طی سه فاز اجرا می‌شود و در خرداد تا شهریور سال جاری شاهد اجرای فاز نخست آن خواهیم بود.

وی یادآور شد: موسسه مهد قرآنی بانی این کار است و امیدواریم فاز اول را به لطف و عنایت خود قرآن کریم به خوبی به سرانجام برسانیم.

«براتی» با اشاره به اینکه موسسه حضرت خدیجه(س) نیز طرح مشابهی را اجرا می‌کند، تشریح کرد: این طرح علاوه بر آثار اخروی دارای برکات دنیوی است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با پیوستن سازمان‌های بیشتر به طرح «هر شهید یک حافظ قرآن»، این طرح طی سال‌های آینده در ابعاد گسترده‌تر اجرا شود.

شهردار قزوین: هرکدام از ما با یک شهید بیعت کنیم

شهردار قزوین نیز در این آیین با بیان اینکه شهدای کشورمان با ولایت گره خورده‌اند، بیان کرد: هر کدام از ما باید یک شهید را انتخاب کرده و با همان شهید بیعت و رفاقت کند زیرا شهدا شاهد و ناظر بر ما هستند.

«مهدی صباغ» افزود: چقدر خوب است که بتوانیم با شهدا مانوس باشیم و شهدا برای ما گره‌گشا و کارگشا باشند.

وی تصریح کرد: شهدا زنده هستند، ارتزاق می‌کنند، شاهد و ناظرند و حتی در بسیاری امور به ما کمک می‌کنند.

«صباغ» با اشاره به فتنه سال ۱۳۸۸ و جنگ تحمیلی، اظهار کرد: اگر کمک شهدا نبود پیروز نمی‌شدیم، به کمک شهدا قدرت نیروهای ما بیشتر شد و این گواهی است بر اینکه شهدا حاضرند زیرا شهدا پاکترین کسانی بودند که از میان ما رفتند.

«صباغ» به شهادت آیت‌الله رییسی هم اشاره کرد و گفت: از ایشان مانند قاسم سلیمانی و امام خمینی(ع) تجلیل شد و دلیلش ولایتمداری ایشان است.

وی ادامه داد: شهید رییسی گوش به فرمان رهبری بود و بسیاری افراد بعد از شهادت آیت‌الله رییسی شرمنده ایشان بودند

صباغ تاکید کرد: در انتخابات پیش‌رو باید به کسی رای دهیم که راه شهید رییسی را ادامه دهد.

قزوین، مجری طرح «هر شهید یک حافظ»

«سمیه اسمعیلی» مدیرکل بنیاد شهید قزوین نیز تصریح کرد: اجرای طرح «یک شهید یک حافظ»، یک کار دلی است و نه کار تکلیفی و اداری

وی تاکید کرد: بنیاد شهید قزوین در خدمت تمام حافظانی است که قصد دارند طی این طرح با یک شهید ارتباط برقرار کنند و همچنین سایت خط سرخ منحصرا برای شهدای قزوین است و تمام اطلاعات شهدای استان در آن موجود است
اسمعیلی ضمن تاکید بر همکاری همکاران در واحد اطلاعات این سازمان با حافظان، اظهار کرد: مشتاقیم حافظان قرآن خودشان کسی باشند که در برنامه ها پای عمل هستند و خود و خانواده هایشان از جمله افراد فعال باشند.

گفتنی است در این مراسم از پوستر این طرح رونمایی و قرار است در این طرح با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، نسبت به آموزش و توانمندسازی اهالی قرآن کریم اقدام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha