۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۳
کد خبر: 85491387
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سوخت هواپیماهای حجاج در مرکز سوخت‌گیری منطقه همدان تامین شد

همدان- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از آمادگی کامل این منطقه برای تامین و تحویل سوخت به هواپیماهای زائران حج خبر داد.

امین روستایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروازهای حجاج بیت‌الله‌ الحرام در استان‌های همدان و کردستان از روز یکشنبه، ۶ خرداد ماه از فرودگاه همدان آغاز شده و تا جمعه ۱۱ خرداد ادامه دارد.

وی افزود: هواپیماهای سفر زیارتی حج تمتع از مرکز سوختگیری هواپیمایی منطقه همدان مستقر در فرودگاه بین‌المللی شهدای همدان سوخت خود را دریافت می کنند.

روستایی تصریح کرد: مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی با ظرفیت کافی و مطابق با استانداردهای سازمان جهانی هواپیمایی ایکائو و انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا IATA)، آماده عرضه خدمات سوخت‌رسانی به هواپیماهای حامل زائران خانه خدا و انتقال حجاج است.

وی با اشاره به رسالت سوخت رسانی منطقه در همه بخش‌های جامعه و با تنوع زیاد از جامعه مصرف کنندگان، سوخت رسانی به هواپیماهای حامل زائران خانه خدا را توفیقی معنوی و ارزشمند خواند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان افزود: سوخت‌رسانی به کاروان‌های سفر معنوی زیارت خانه خدا، همچنین تامین سوخت کاروان‌های سفر اربعین حسینی به‌عنوان ۲ نقطه عطف همه فعالیت‌های طول سال مجموعه سوخت‌رسانان استان همدان محسوب می‌شود.

رئیس مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی منطقه همدان نیز گفت: از مجموع ۱۴ پرواز که مقرر شده سوخت مورد نیاز خود را از این تأسیسات فرودگاه دریافت کنند، نخستین هواپیمای پهن پیکر دیروز ساعت ۴۰ دقیقه بامداد سوختگیری و به مقصد جده پرواز کرد.

یوسف نشهری با اشاره به پاداش معنوی مشایعت کنندگان حجاج بیت الله‌ الحرام، از ارادت و شوق عوامل و کارکنان این مرکز در خدمت‌ گزاری یادکرد و افزود: با توجه به محدودیت های موجود، سوخت استاندارد به میزان کافی برای پروازهای فرودگاه همدان پیش بینی و ذخیره سازی شده است.

به گزارش ایرنا،نخستین پرواز زائران حج تمتع سال ۱۴۰۳، روز یکشنبه با ۲۶۰ مسافر از استان‌های همدان و کردستان، از فرودگاه همدان به مقصد جده انجام شد.

پروازها تا ۱۱ خرداد ادامه دارد و در طول این مدت با انجام ۱۴ پرواز از طریق هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما)، سه هزار و ۴۵٨ زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

فرودگاه بین المللی همدان با داشتن بلندترین برج مراقبت فرودگاه‌های کشور، امکان فرود و پرواز هواپیماهای پهن پیکر را دارد.

زیرساخت‌های سخت افزاری این فرودگاه و همچنین فضای پارکینگ و ترمینال فرودگاه همدان مناسب است وطی چند سال گذشته نیز حجاج استان های همدان و کردستا از این فرودگاه به سرزمین وحی اعزام شدند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha