تقویت و ارتقای سلامت گلستان با نگاه جهادی شهیدِ جمهور

گرگان- ایرنا- توجه جدی رئیس جمهور شهید به ارتقای سلامت جامعه به بسیاری از کمبودها در حوزه بهداشت و درمان گلستان پایان بخشید و با اقدامات جهادی دولت سیزدهم، ضربان نبض سلامت این استان تقویت شد.

به گزارش ایرنا، فعالیت هزار روزه شهید رئیسی در مسند ریاست جمهوری پُر از دستاورد در حوزه‌های مختلف است که مرور آنها مُهر تاییدی بر خدمت صادقانه و جهادی دولت سیزدهم برای مردم به ویژه محرومان خواهد زد.

شهید رئیسی دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «وقتی بیمار به بیمارستان مراجعه می‌کند، جز درد بیماری رنج دیگری نداشته باشد» را به خوبی شنیده بود و از همان ابتدا با تمام توان برای برداشتن سنگ‌های پیش‌پای حوزه بهداشت و درمان گام برداشت.

اقداماتی همچون بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های دولتی، ارتقای وضعیت شغلی و معیشتی کارکنان نظام بهداشت، راه‌اندازی صندوق بیماران سخت درمان، جذب و استخدام نیروهای جدید و افتتاح ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در کمتر از سه سال نشانه دغدغه‌ رئیس جمهور شهید نسبت به حوزه بهداشت و درمان بود تا با اقدامات انجام‌شده، جان تازه‌ای به کالبد نظام سلامت کشور دمیده شود.

گلستان از جمله استان‌هایی است که در کنار ظاهر سرسبز و زیبا از فقر پنهان در رنج است و این مساله در همه بخش‌ها از جمله حوزه بهداشت و درمان خودنمایی می‌کند؛ نکته‌ای که به خوبی مورد توجه شهید رئیسی و دیگر دولتمردان قرار گرفت و در نتیجه اقدامات انجام‌شده، گلستانی‌ها در حوزه بهداشت و درمان از خدماتی بهره‌مند شدند که در تاریخ سلامت استان گلستان بی‌سابقه بود.

تپش نبض سلامت گلستان با نگاه جهادی شهیدِ جمهور

استاندار گلستان نیز در سخنان خود بارها بر خدمات جهادی دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان صحه گذاشت و ضمن بی‌نظیر خواندن اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت، بر این نکته تاکید کرد که با روی کار آمدن دولت سیزدهم یکی از بخش‌هایی که باید وضعیت آن مشخص و برای آن چشم‌انداز ترسیم می‌شد بخش سلامت بود که این مهم به خوبی عملیاتی شد.

کم و کاستی‌های استان گلستان در حوزه بهداشت و درمان تنها ضعف زیرساختی نبود و برخی از هم‌استانی‌ها در نقاط محروم و کم‌برخوردار از نعمت پزشک متخصص هم بی‌نصیب بودند. در ابتدای دولت سیزدهم، برخورداری از پزشک متخصص در شهرستان کمتر برخوردار مراوه‌تپه صفر بود که با نگاه دولت خدمتگزار به مناطق مرزی و محروم، این مشکل از مراوه‌تپه رخت بست و علاوه بر آن، ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان علوی این شهر از ۱۰ به ۷۶ درصد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان بی‌نظیر بوده است، اظهار کرد: مداومت و استقامت شهید رئیسی در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات مردم به ویژه محرومان مثال‌زدنی بود.

دکتر سعید گل‌فیروزی در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: ایجاد اولین مرکز جراحی قلب و نیز اولین مرکز نازایی سطح ۲ در گرگان و گنبدکاووس و نیز نصب و راه‌اندازی سه دستگاه ام‌آرآی(MRI) دولتی در گرگان، علی‌آباد کتول و گنبدکاووس بخشی از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان گلستان است.

وی بهره‌مندی گلستانی‌ها از برخی تجهیزات پزشکی پس از سال‌ها چشم‌انتظاری را از دیگر خدمات دولت سیزدهم برشمرد و تاکید کرد: دستگاه پزشکی اسکن هسته‌ای «اسپکت» (گاما کمرا) بعد از ۲۰ سال در بیمارستان پنج آذر گرگان مستقر شد تا اسکن‌های قلب و عروق، استخوان، کلیه و موارد دیگری جهت ثبت ‏تصاویر سه بعدی از عملکرد یک بافت ارگان‌ها به خوبی انجام شود.

به گفته وی؛ استان گلستان در طول ۲۵ سال گذشته تنها یک مرکز جراحی قلب در شهرستان «کردکوی» داشت که دولت سیزدهم پس از استقرار ضمن فعال‌تر کردن این مرکز، در مدت یک سال ۲ مرکز جراحی قلب دیگر در گرگان و گنبدکاووس به بهره‌برداری رساند.

گل‌فیروزی ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر هفت سال را از دیگر خدمات ماندگار دولت سیزدهم خواند و افزود: از آنجا که بیش از ۹۰ درصد کودکان گلستانی در بخش دولتی درمان می‌شوند و مراکز خصوصی درمان کودکان در گلستان وجود ندارد اجرای این طرح برای والدین به ویژه افراد کم‌برخوردار بسیار کمک‌کننده است.

وی تعیین بسته‌های حمایتی برای بیماران خاص و سخت‌درمان را از دیگر خدمات دولت سیزدهم برشمرد و توضیح داد: در راستای اجرای این طرح با دستور رئیس جمهور شهید ۱۰۷ بیماری سخت‌علاج پوشش صندوق بیمه سلامت قرار گرفت که کارگروه این بیماری‌ها در گلستان هم شکل گرفته و استان در جذب منابع اعتباری برای بیماران خاص و سخت‌درمان پیشرو است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان؛ حمایت از بیماران خاص و سخت‌درمان برای اولین بار در تاریخ حوزه سلامت کشور و در دولت سیزدهم رخ داده است.

تپش نبض سلامت گلستان با نگاه جهادی شهیدِ جمهور

گل‌فیروزی همچنین به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه «توموتراپی» برای درمان بیماران سرطانی در گلستان اشاره کرد و گفت: تکمیل اولین مرکز نازایی سطح سه در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر خدمات ارزشمند دولت در حوزه بهداشت و درمان گلستان است.

وی کمبود خوابگاه دانشجویی را یکی از مشکلات دانشجویان پزشکی گلستان برشمرد و تاکید کرد: با حمایت دولت سیزدهم، خوابگاه دانشجویی ۲۶۰ تختخوابی دخترانه دانشگاه علوم پزشکی گلستان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ساخت خوابگاه دانشجویی پسرانه با ظرفیت ۵۰۰ نفرو اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال نیز پارسال آغاز شد تا بخش عمده دغدغه دانشجویان در این بخش برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از تامین و راه‌اندازی دستگاه پیشرفته برای تشخیص بیماری‌های چشمی به ویژه در نوزادان نارس در بیمارستان طالقانی گرگان، تامین چهار دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان‌های علی‌آبادکتول، آق‌قلا و آزادشهر و بندرگز، تجهیز سه دستگاه فلوروسکوپی ویزه اتاق عمل، تامین و راه‌اندازی دستگاه اندوسونوگرافی پیشرفته در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان اشاره کرد و متذکر شد: گلستان در ابتدای استقرار دولت سیزدهم از وجود بسیاری از این دستگاه‌ها بی‌بهره بود.

گل‌فیروزی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای پروژه‌های ناتمام بهداشت و درمان گفت: دولت در دور دوم سفر رییس جمهور به این استان ۹ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های بیمارستانی و درمانی گلستان مصوب کرد که بخش عمده این اعتبار صرف ساخت و تجهیز بیمارستان جایگزین کودکان طالقانی گرگان می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای دسترسی عادلانه مردم به ویزه مناطق محروم به خدمات نظام سلامت گام‌های ارزشمندی برداشته است، افزود: ساخت ۲۵ خانه بهداشت، پایگاه اورژانس و پایگاه جامع سلامت شهری و روستایی بخشی دیگر از خدمات دولت سیزدهم در گلستان است.

به گزارش ایرنا، خدمات ارزشمند دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان بیش از آن است که بتوان در قالب یک گزارش حق مطلب را ادا کرد.

ورود دولت برای رفع رانت و قاچاق با اجرای طرح دارویار، بیمه رایگان سلامت دهک‌های پایین جامعه، رکوردشکنی در تزریق واکسن کرونا و مقابله با این بیماری، اجرای موفق طرح نسخه‌نویسی الکترونیک، افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته پزشکی، توزیع دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی در کشور، حمایت از مادران باردار و فرزندان آنها تا پنج سالگی و تاکید بر حمایت از قانون جوانی جمعیت بخشی دیگر از اقدامات پرثمر شهید خدمت به نظام سلامت است که توانست لبخند را بر لبان مردم بنشاند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha