ابوالغیط: پرونده جنایت جدید اسرائیل در رفح را به دادگاه‌های بین‌المللی ارائه می کنیم

تهران - ایرنا - دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به جنایت‌های جنگی سریالی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین گفت که جنایت جدید این رژیم در رفح را به دادگاه‌های بین‌المللی ارائه خواهیم کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در پیامی در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس، نوشت: با بمباران اردوگاه آوارگان وابسته به آژانس آنروا در منطقه رفح که روز گذشته انجام شد، سریال جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین ادامه دارد.

وی نوشت : این جنایت جدید را به دادگاه‌های بین‌المللی ارائه خواهیم کرد تا پرونده شواهد ودلایل نزد هیات‌های آن‌ها تقویت شود و مسئولان این جنایت‌ها عملا تحت تعقیب عدالت بین ‌المللی قرار گیرند.

بیش از این بیشتر کشورها از جمله قطر، مصر، عربستان و اردن جنایت رژیم صهیونیستی در رفح را به شدت محکوم کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب گذشته با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دستکم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و دهها نفر دیگر را زخمی کرد.

جنبش های حماس و جهاد اسلامی نیز یکشنبه شب در بیانیه‌ای جداگانه به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جوبایدن رئیس جمهور این کشور را به طور ویژه مسئول این جنایت اعلام کردند.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین المللی همراه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha