کلاهبرداری میلیاردی یک نوجوان در همدان با ارسال پیامک جعلی پرداخت یارانه

همدان- ایرنا- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: یک نوجوان با ارسال پیامک جعلی دریافت یارانه معیشتی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از حساب شهروندان برداشت کرده بود که شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمدباقر زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این نوجوان با بهره گیری از شیوه فیشینگ، لینک آلوده را به صورت گسترده از طریق پیامک برای افراد ارسال کرده بود که برخی افراد با این باور که این لینک برای دریافت یارانه معیشتی است با کلیک کردن این لینک، در دام متهم افتادند.

وی اضافه کرد: پس از کلیک بر روی لینک آلوده، فرد کلاهبردار به اطلاعات گوشی شاکی دسترسی پیدا کرده همچنین در ادامه از او مبلغ اندکی برای نمونه ۲۰ هزار ریال برای ورود به سایت و دریافت یارانه تقاضا کرده که با این کار اطلاعات حساب بانکی را نیز به سرقت برده و حساب فرد را تخلیه می کند.

رییس پلیس فتا همدان بیان کرد: شمار شاکیان این پرونده تاکنون به ۱۵ نفر رسیده است هر چند احتمال می رود با گذشت زمان به شمار شاکیان که از این طریق حساب آنها خالی شده افزایش یابد.

سرهنگ زارعی اضافه کرد: کلاهبرداران با رصد و شناسایی موضوعات داغ روز از جمله پرداخت یارانه، این موضوع را زمینه ای برای اغفال مردم قرار داده و لینک های آلوده را از طریق پیامک یا شبکه های اجتماعی برای افراد ارسال تا آنها را در این دام گرفتار کنند.

وی تاکید کرد: هیچگاه نهادها و سازمان ها از سرشماره های شخصی برای ارسال پیامک استفاده نمی کنند برای مثال در صورت ارسال پیامک از سوی قوه قضایی این پیام با عنوان «عدل ایران» و در صورت پرداخت یارانه این پیامک با نام «رفاه» البته به صورت لاتین بر روی گوشی مشاهده می شود.

رییس پلیس فتا استان همدان احتمال داد: افراد کلاهبردار تلفن همراه فردی را حک سپس از این طریق، پیام و لینک آلوده را برای مخاطبان ارسال کنند که در این باره نیز باید هوشیار بوده و موضوع را سریع اطلاع رسانی کرد.

سرهنگ زارعی از هم استانی ها خواست در صورت دریافت این قبیل پیامک ها، ابتدا به محتوای پیامک و سرشماره ای که پیامک از آن ارسال شده دقت و از باز کردن این لینک های آلوده پرهیز کنند.

وی گفت: با همکاری مجموعه قضایی و انجام یکسری کارهای فنی و اطلاعاتی متهم این پرونده در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل، تجهیزات دیجیتالی او نیز برای بررسی بیشتر ضبط شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha