۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85490856
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترانزیت کالا از خراسان جنوبی ۱۲ برابر افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در ۲ ماه نخست سال جاری ۶ هزار و ۸۳۷ دستگاه کامیون به وزن ۱۷۶ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۳۹۵ تن از مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که از نظر وزن هزار و ۹۰ درصد رشد داشته است.

محمد کوهگرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین این تعداد کامیون به ارزش ۲۴۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۲۴۱ دلار بوده که از نظر تعداد کامیون ۹۶۵ درصد و از نظر ارزش ۷۷۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: این کامیون‌ها شامل شکر، آرد، فوفل، روغن خوارکی، کانتینر خالی مستعمل و کود شیمیایی بوده که از کشور ترکیه، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه و اندونزی از طریق گمرک ماهیرود به افغانستان ترانزیت شده‌ است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به صادرات کالاهای تولیدی خراسان جنوبی در ۲ ماه نخست سال جاری، گفت: از ابتدای سال جاری تعداد هزار و ۲۹۳ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۲۳ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۲۳۴ دلار و به وزن ۱۷۵ هزار و ۸۱۷ تن در استان تشکیل شده‌ که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

کوهگرد بیان کرد: سیمان، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری، گازوئیل، صیفی‌جات، کاشی و سرامیک، نمک خوراکی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالاهای صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده که عمده این اقلام به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و عراق صادر شده‌ است.

وی عنوان کرد: کل کالاهای خروجی از طریق گمرکات استان در سال گذشته ۱۲۲ میلیون و ۶۵ هزار و ۷۳۹ دلار و به وزن ۳۹۲ هزار و ۵۵۶ تن بوده که از نظر ارزش ۷۰ درصد و از نظر وزن ۳۰ درصد افزایش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha