۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85490683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار قلاده سگ بلاصاحب در خرم آباد جمع آوری شد

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبر: 85490683
یکهزار قلاده سگ بلاصاحب در خرم آباد جمع آوری شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد گفت: یکهزار قلاده سگ بلاصاحب طی سال گذشته از سطح شهر جمع آوری و به پناهگاه منطقه کمالوند منتقل شد.

رضا ماجدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۱۷۰ قلاده سگ جمع آوری و به مرکز نگهداری منتقل شده است.

وی افزود: قراردادی به منظور غربالگری و انجام واکسیناسیون این سگ ها با بخش خصوصی منعقد شده است اما به دلیل بالا بودن هزینه های عقیم سازی و واکسیناسیون، نیازمند حمایت سازمان غذا و دارو و دامپزشکی استان هستیم.

ماجدی با بیان اینکه سگ های بلاصاحب پس از عقیم سازی، پلاک گذاری شده و در دامان طبیعت رهاسازی می شوند عنوان کرد: متاسفانه با وجود رایزنی های بسیار، دامپزشکی استان جهت تامین پلاک تاکنون همکاری لازم را نداشته است و این امر منجر به تحمیل هزینه های اضافی بر شهرداری می شود.

وی اضافه کرد: در تامین غذای مورد نیاز این حیوانات مشکلی وجود ندارد و در مرکز نگهداری نیز به اندازه کافی فضای لازم وجود دارد.

یکهزار قلاده سگ بلاصاحب در خرم آباد جمع آوری شد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد با اشاره به فعال بودن گشت های ویژه جمع آوری و حمل سگ های بلاصاحب در سطح شهر با ماشین مخصوص افزود: این گشت ها به صورت شبانه روزی در مناطق مختلف شهر فعال هستند تا در صورت مشاهده نسبت به انتقال این حیوانات به پناهگاه اقدام نمایند.

ماجدی در خصوص هزینه های نگهداری و غربالگری این حیوانات عنوان کرد: هر قلاده سگ بلاصاحب با نگهداری، غربالگری، واکسیناسیون و درمان، هزینه ای حدود ۲۰ میلیون ریال برای شهرداری در بر دارد.

ماجدی همچنین گفت: هر یک جفت سگ می تواند سالانه ۱۰۰ قلاده را وارد جمعیت شهری نماید اما برخی اعضای سازمان های مردم نهاد حامی حیوانات در بسیاری از مواقع با مقاومت و حتی درگیری با تیم های جمع آوری، مانع انتقال این سگ ها به مرکز نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: همچنین برخی مواقع مشاهده می شود عده ای با ایجاد فضا و تغذیه در محیط های شهری مانع جمع آوری این حیوانات می شوند که سبب بروز مشکلاتی برای سایر شهروندان می شود.

ماجدی گفت: باتوجه به اینکه رها بودن این حیوانات در سطح شهر امنیت و آرامش شهروندان را مختل کرده و نظافت شهر را نیز با مشکل مواجه می کند شهروندان می توانند در صورت مشاهده، با شماره تلفن ۱۳۷ مرکز اطلاع رسانی مدیریت پسماند شهرداری تماس حاصل نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha