۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۴
کد خبر: 85490658
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رزمایش هوایی کره‌جنوبی در مرزهای شمالی

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۴
کد خبر: 85490658
رزمایش هوایی کره‌جنوبی در مرزهای شمالی

تهران- ایرنا- ارتش کره‌جنوبی امروز (دوشنبه) در واکنش به پرتاب موشک ماهواره‌بر کره‌شمالی، یک رزمایش هوایی در نزدیکی مرز شمالی برگزار کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی امروز (دوشنبه هفتم خرداد) اعلام کرد که سئول چند ساعت از آنکه پیونگ‌یانگ توکیو را از برنامه پرتاپ موشک ماهواره‌بر مطلع کرد با حدود ۲۰ فروند جت جنگنده، از جمله جنگنده‌های رادارگریز F-۳۵ یک رزمایش هوایی ترتیب داد.

این مقام افزود: هدف از این رزمایش نشان‌دادن عزم و توانمندی ما برای پاسخ فوری و محکم به هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز توسط دشمن بوده است.

کره شمالی دیشب (یکشنبه شب) به توکیو اطلاع داده است که قصد دارد در فاصله روزهای ۲۷ مه تا ۳ ژوئن (۷ تا ۱4 خرداد) یک موشک حامل ماهواره فضایی پرتاب کند. این اطلاع رسانی پیونگ‌یانگ پیش از برگزاری نشست سه‌جانبه چین، ژاپن و کره جنوبی صورت گرفت که در جریان آن، یون سوک یئول رئیس‌جمهور کره‌جنوبی و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن از مقامات کره‌شمالی خواسته بودند که به برنامه پرتاب موشک پایان دهد.

سرهنگ لی سونگ جون سخنگوی ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اعلام کرد: ما هم در راستای نمایش توانایی و عزم قدرتمند ارتش خودمان، اقداماتی انجام خواهیم داد.

ارتش کره‌جنوبی هفته گذشته اعلام کرده بود که نشانه‌های از آماده شدن کره‌شمالی برای پرتاب ماهواره نظامی در سواحل غربی این کشور را شناسایی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha