۲۹ واحد دامداری راکد در قم فعال شد

قم - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ در سال‌جاری ۲۹ واحد پرورابندی دام سبک و سنگین غیر فعال و راکد در این استان فعال شد.

منصور دیان اردستانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: احیای واحدهای یاد شده در راستای شعار سال و به‌منظور افزایش تولید گوشت قرمز استان با همکاری اتحادیه دامداران استان و بانک کشاورزی و همراهی خود بهره‌برداران، صورت گرفت.

وی تاکید کرد: میزان تولید گوشت قرمز توسط این واحدها در هر دوره پرورش دام، نزدیک به ۲۵۰ تُن برآورد می‌شود که نشان دهنده اهمیت تلاش صورت گرفته برای احیای واحدهای پرواربندی غیر فعال استان است.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی قم آمادگی دارد تا در راستای تامین امنیت غذایی مردم از حضور سرمایه گذاران در بخش تولیدات دامی استان حمایت کند و در این رابطه اولویت بندی‌های لازم انجام شده‌است.

گفتنی‌است جلسه‌های مرتبط با موضوع امنیت غذایی با حضور مسئولان دستگاه‌های متولی به صورت منظم و مستمر در سازمان جهاد کشاورزی قم برگزار و در آن آخرین وضعیت تولید و تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ برای پاسخ به نیاز بازار استان رصد می‌شود.

بر اساس اعلام نظر مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قم در راستای تامین امنیت غذایی پایدار در قم، سطح تولید محصولات راهبردی همچون گوشت قرمز و گوشت مرغ در این استان با مشارکت فعال بخش خصوصی افزایش می‌یابد و در همین رابطه از حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه استقبال می‌شود.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha