اسرائیل با کشتار در رفح به دنبال سرپوش گذاشتن بر شکست خود است

تهران - ایرنا - جنبش مجاهدین فلسطین اعلام کرد: کشتار جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح در جنوب نوار غزه با هدف سرپوش گذشتن این رژیم بر شکست خود در برابر مقاومت فلسطین و نوآوری های مبارزاتی آن و به منظور بی ارزش کردن احکام دیوان بین‌المللی دادگستری و نظام بین‌الملل صورت گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، جنبش مجاهدین فلسطین امروز دوشنبه در بیانیه ای، آمریکا را شریک واقعی جنایات صهیونیست ها علیه فلسطینیان و سلب حقوق آنها دانست و افزود: ما دولت آمریکا و «جو بایدن» رئیس جمهور آن را مسئول ادامه جنایات فجیع دشمن صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و شهروندان آواره فلسطینی می دانیم.

این بیانیه افزود: دشمن صهیونیستی با این جنایات مستمر و بهره گیری از سکوت و ناتوانی جامعه بین المللی سعی دارد که از شکست خود در برابر پایداری و نوآوری های مقاومت فرار کند و جنایات تل آویو، تنها بر استقامت و عزم ما برای بیرون راندن دشمن از سرزمین خود و از بین بردن ارتش تروریست آن می افزاید.

جنبش مجاهدین فلسطین ادامه سکوت و ناتوانی بین‌المللی و حکومت های عربی را در مقابل جنایات نسل‌کشی علیه مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه محکوم کرد و از ملت ها و آزادگان جهان خواست تا اعتراضات خود را افزایش دهند و بر صهیونیست‌ها و حامیان آنها برای توقف تجاوزات وحشیانه علیه فلسطینیان فشار آورند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب گذشته با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دستکم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و دهها نفر دیگر را زخمی کرد.

جنبش های حماس و جهاد اسلامی نیز یکشنبه شب در بیانیه‌ای جداگانه به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جوبایدن رئیس جمهور این کشور را به طور ویژه مسئول این جنایت اعلام کردند.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین المللی همراه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha